خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

کاهش 50 درصدی ورودی سدها؛ از ابتدای پاییز /نیاز به تغییر الگوی مصرف داریم

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۹۱

وزیر نیرو گفت: متاسفانه روند مصرف فعلی آب و برق در کشور مناسب و بهینه نیست و برای تداوم توسعه در بخش‌های مختلف نیاز به تغییر الگوی مصرف داریم.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در سفر به استان مرکزی با حضور در جمع خبرنگاران به افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و خط انتقال آب سد کوچری به خمین اشاره کرد و افزود: این پروژه در زمان کوتاهی به ثمر رسیده است و تمامی روستاهای مسیر انتقال تا شهر خمین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در خصوص کمبود منابع آبی در سال آینده، گفت: تاکنون حجم بارش‌ها نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان بارندگی در سال جاری 20 درصد کمتر از سال گذشته باشد.

اردکانیان با تاکید بر اهمیت مشارکت و همکاری مردم در استفاده صحیح از منابع آبی و تاثیر این مسئله در مواجه نشدن با کم آبی در سال آینده، تصریح کرد: در صورت مشارکت مردم سال آینده با وجود کاهش بارندگی امسال، با کمبود منابع آبی مواجه نمی‌شویم.

وزیر نیرو افزود: طرح‌ها و برنامه‌هایی برای استفاده بهینه از منابع آبی در دست اجرا است که این مهم نیز به جلوگیری از مواجه شدن با کمبود منابع آبی در سال آینده کمک می‌کند.

وی در رابطه با کاهش آب مخازن و سدهای کشور، گفت: از ابتدای پاییز تاکنون 50 درصد از ورودی سدها و مخازن در سال جاری کاهش یافته است.

اردکانیان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر برق تولیدی کشور از نیروگاه‌ها تامین می‌شود کاهش ورودی سدها و مخازن اثرقابل ملاحظه‌ای در تولید برق دارد که برای اینکه با کمبود انرژی در این بخش مواجه نشویم نیاز به مشارکت مردم و استفاده بهینه، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این بخش داریم.

وزیر نیرو تاکید کرد: ایران در اقلیم خشک قرار گرفته است و برای مقابله با کم آبی و خشک سالی نیاز به راهکارهای مقابله با خشکسالی داریم. متاسفانه روند مصرف کنونی آب و برق در کشور مناسب و بهینه نیست و برای تداوم توسعه در بخش‌های مختلف نیاز به تغییر الگوی مصرف داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز