خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می‌یابد/ مردم بر روی دلار سرمایه‌گذاری نکنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۰۶۶

سیف گفت: درآمد‌ارزی نسبت به قبل از وضعیت بهتری برخوردار است و با توجه به اینکه قیمت هر بشکه نفت به ۷۰ دلار رسیده دلیلی ندارد که در بلندمدت وضعیت ارزی دچار نوسان شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ ولی‌الله‌سیف، رییس کل بانک مرکزی در حاشیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار ارز اظهار داشت: در تورم و رشد اقتصادی؛ اقتصاد کشور در مسیر درست قرار گرفته و به‌سمت تحرک و رونق بیشتر در حرکت است.

وی‌افزود: درآمد‌ ارزی نسبت به قبل از وضعیت بهتری برخوردار است و با توجه به اینکه قیمت هر بشکه نفت  به ۷۰ دلار رسیده دلیلی وجود ندارد که در بلندمدت وضعیت ارزی دچار نوسان شود.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان‌کرد: فضای فعلی اقتصاد کشور خوب است و بانک مرکزی بازار را کنترل می‌کند.

سیف با اشاره به ورود بانک مرکزی به بازار ارز تأکید کرد که سرمایه گذاری در بازار ارز به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد، کسانی که منابع خود را به ارز تبدیل می‌کنند نهایتاً متضرر می‌شوند.

سیف تصریح کرد: اگر وضعیت سپرده‌گذاری در سیستم بانکی را در سه چهار سال قبل با بازار ارز قیاس کنیم به این نتیجه می‌رسیم که منابع سپرده گذاران ۸۰ درصد رشد پیدا کرده این درحالی است که بازدهی ارز ۵۰ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ذخایر مناسب ارزی کشور گفت: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می‌یابد و به مردم توصیه می‌شود تا برای سرمایه‌گذاری، دلار نخرند، ذخایر بانک مرکزی در حد بسیار مناسبی است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود:تجربه نشان داده طی سالهای گذشته سرمایه‌گذاری در خرید ارز هیچگاه سودآور نبوده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز