خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی نفتکش در گفت‌وگو با ایلنا:

ربات‌ها را شرکت‌های بیمه‌گر برای بررسی آلودگی و میزان خسارت فرستاده‌اند/ درخواست کردیم اطلاعات پیکرها را هم به ما بدهند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۲۰۳

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: در مورد پیکرها درخواست ویژه داشته‌ایم تا بررسی شود که آیا پیکر‌ها، قابل خارج کردن هستند یا خیر و در این زمینه اطلاعاتی را برای ما کسب کنند.

محسن بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره زمان انتقال پیکرهای یافت شده از حادثه سانچی و همچنین اطلاعات از پیکرهای مفقود شده اظهار داشت: تا کنون نتیجه آزمایش DNA ۲۹ خانواده ایرانی جانباختگان سانچی گرفته شده و فقط یک خانواده باقی مانده است، دو نفر بنگلادشی هم باید آزمایش بدهند اما ظاهرا در کشور خودشان امکانات فراهم نیست و باید برای انجام آزمایش به کشور دیگری بروند.

وی افزود: با دریافت نتیجه آزمایش DNA تمامی ۳۲ خانواده ۱۰ تا ۱۲ روز زمان می‌برد که اطلاعات نهایی شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش درباره ربات اعزام شده به سانچی نیز گفت: ربات اکنون به منطقه رسیده، خبر اولیه این بود که یک روزه می‌تواند کار مطالعاتی را انجام می‌دهد اما اکنون گفته می‌شود که در سه مرحله کار انجام می‌شود و سه روز زمان لازم است که برآوردی از کشتی ارائه دهد.

وی افزود: این ربات که از سوی شرکت‌های بیمه‌گر اعزام شده تصویربرداری می‌کند تا منشاء آلودگی و خسارات به کشتی را بررسی کند و در رابطه با این موضوع بحث دولت‌ها مطرح نیست. درست است که این رباط از چین فرستاده شده اما شرکت‌های بیمه گر متولی آن هستند و ربطی به دولت چین ندارد.

بهرامی تاکید کرد: البته ما نیز در مورد پیکرها درخواست ویژه داشته‌ایم تا بررسی شود که آیا پیکر‌ها، قابل خارج کردن هستند یا خیر و در این زمینه اطلاعاتی را برای ما کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز