خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس:

استفاده شرکت های تعاونی از تامین مالی جمعی/ تعیین سقف 5 میلیارد تومانی برای ارائه تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۳۶۷

رئیس سازمان بورس گفت: سقف تامین مالی 5 میلیارد تومان است و اشخاصی که در تامین مالی تا به امروز فعالیت می کردند نباید نگران باشند چرا که آنها بعد از تصویب شورای عالی بورس می‌توانند به صورت رسمی مجوز بگیرند و فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در نشست اقتصاد دیجیتالی با حضور وزرای اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: بحث تامین مالی در تمام دنیا زیر نظرسازمان بورس است که امروز در ایران ممکن می‌شود. افرادی که قصد دارند به این صورت فعالیت کنند می‌توانند نمایندگی بگیرند. وزارت ارتباطات از نظر کسب و کارهایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند به دلیل رصد فضای مجازی می‌توانند فعالیت این دسته از کسب و کارها را متوقف کند تا مشارکت‌های مالی آنها مشخص شود.

رئیس سازمان بورس درباره سرمایه‌گذاری مردم در روش سرمایه‌گذاری توضیح داد و گفت: لیست تمامی عامل‌ها در سایت فرابورس اعلام می‌شود و عامل‌های مجاز در این لیست قرار گرفته تا مردم بتوانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند. مسئله سرمایه‌گذاری در زمینه تامین مالی جمعی باید به تصویب شورای عالی بورس برسد چرا که این مسئله نوعی تامین مالی است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی نیز می‌توانند از تامین مالی جمعی استفاده کنند.

محمدی با اشاره به نقش وزارت‌ها در این طرح گفت: وزارت اقتصاد نقش ارائه مجوز برای تامین مالی، وزارت ارتباطات محدودسازی کسانی که خارج از این چارچوب بخواهند فعالیت کنند یا همان کنترل دیجیتالی را انجام می‌دهند.  همچنین وزارت کار کنترل شرکت‌های تعاونی را در دستور کار کرد.

محمدی ادامه داد: این توافق‌نامه می تواند فتح بابی برای استفاده از سایر مدل‌های تامین مالی در ایران باشد. سقف تامین مالی 5 میلیارد تومان است و اشخاصی که در تامین مالی تا به امروز فعالیت می کردند نباید نگران باشند چرا که آنها بعد از تصویب شورای عالی بورس می‌توانند به صورت رسمی مجوز بگیرند و فعالیت کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد: از آنجایی که یکی از بحث‌های مهم تامین مالی جمعی است هیچ مانعی برای تامین مالی از سوی خارجی‌ها در پروژه‌های داخلی وجود ندارد. خارجی‌ها می‌توانند برگه یا گواهی های شراکت را خریداری کنند و از آن استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز