خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه:

با اعتمادسازی باید تصمیم ترامپ را بی اثر کرد/ در صورت خروج آمریکا از برجام نباید رفتار هیجانی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۸۶۲

نایب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام به طور حتم تضادی بین اروپا و آمریکا به وجود خواهد آمد اما نمی‌توان از همین الان گفت که در نهایت اروپا به سمت ایران خواهد آمد یا آمریکا. در واقع اینجا نقش دیپلماسی و سیاست خارجی ما خیلی پر رنگ می شود که بتواند بازی را به نفع ایران پیش ببرد.

علی دیلمقانیان، نایب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص برجام و خروج احتمالی آمریکا از آن گفت: نکته اول در برجام این بود که دنیا بر حقانیت ایران صحه گذاشت و فعالیت‌های ایران در راستای اهداف صلح‌آمیز معرفی شد. دنیا به این نتیجه رسید که ایران اهل تعامل است و به گفت‌وگو اعتقاد دارد و به دنبال ماجراجویی نیست.

وی ادامه داد: در صورت خروج آمریکا از برجام به طور حتم تضادی بین اروپا و آمریکا به وجود خواهد آمد اما نمی‌توان از همین الان گفت که در نهایت اروپا به سمت ایران خواهد آمد یا آمریکا. در واقع اینجا نقش دیپلماسی و سیاست خارجی ما خیلی پر رنگ می شود که بتواند بازی را به نفع ایران پیش ببرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ارومیه افزود: پس از برجام با وجود آنکه برخی مشکلات بانکی و حتی سویفت وجود داشت اما باز هم شرکت‌هایی همچون توتال در کشورمان سرمایه گذاری کردند. آنها به طور حتم فکر چنین روزهایی را کرده‌اند و با سنجش هزینه و فایده تصمیم به سرمایه گذاری گرفتند.

دیلمقانیان در خصوص بهترین راهکار برای مقابله با این اقدام آمریکا گفت: مهم‌ترین کار، اعتماد سازی با جامعه جهانی است. در دولت احمدی نژاد، شاهد ماجراجویی‌های زیادی بودیم که به جز هزینه، چیزی عاید ما نکرد. آن زمان که گفتند تحریم ها کاغذ پاره است در واقع ارتباط خود را با دنیا قطع کردیم.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم تلاش زیادی برای تنش زدایی انجام داد و تا حدودی هم موفق شد. اما باید تمام سکان سیاست خارجی در اختیار یک نهاد قرار بگیرد تا موازی کاری انجام نشود. در صورت خروج آمریکا از برجام ما نباید کارهایی انجام دهیم که کشورهای دیگر ،خصوصا همسایگان احساس نا امنی کنند. حرکات هیجانی همچون بالا رفتن از دیوار سفارت یا تهدید گردشگران خارجی در این برهه زمانی، همگی به ضرر ما است. در واقع باید رفتاری داشته باشیم که دنیا باز هم به حقانیت ما پی ببرد و در نهایت ایران را محق بداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز