خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاره خلیج فارس در گفت‌وگو با ایلنا:

200 میلیون یورو بدهی داریم/ در دیوان محاسبات پرونده ندارم / بنزین ستاره خلیج فارس، یورو 5 است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۵۲۷

دادور گفت: ما نزدیک ۲۰۰ میلیون یورو بدهی داریم و برای تکمیل نیز ۱۰۰ میلیون یورو نیاز داریم، به مرور که واحد تقطیر‌ترین ۲ وارد سرویس شود، درآمد زایی می‌شود که درآمد آن برای پالایشگاه هزینه می‌شود.

محمدعلی دادور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، میزان پیشرفت فیزیکی کل پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ۹۰ تا ۹۲ درصد و پیشرفت‌ ترین 2 را حدود ۹۴ درصد اعلام کرد.

بنزین ما یورو 5 است

وی درباره یورو ۴ و یا ۵ بودن استاندارد بنزین تولیدی پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه روی بنزین با استاندارد یورو ۴ طراحی شده اما نتایج آزمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که استانداردهای ما یورو ۵ است به طوری که میزان گوگرد زیر 2 PPM، بنزن زیر ۷ دهم، اکتان بالای 91.2 دهم و بدون ماده افزودنی است.

تحویل 1.5 میلیارد بنزین از ابتدای خرداد

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان بنزین تحویلی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را از ابتدای خرداد ماه تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر عنوان کرد.

مجبوریم از دستگاه‌های موجود استفاده کنیم

وی درباره استاندارد‌ها و کیفیت ساخت پالایشگاه توضیح داد: ما زمان ساخت این پالایشگاه در تحریم به سر می‌بردیم بنابراین پروژه بیش از موعد مقرر زمان برده و طولانی شده، اکنون مطمئنا برخی از دستگاه‌ها باید تعمیر مجدد شود و در حال حاضر نیز مجبوریم که از دستگاه‌های موجود استفاده کنیم اما در هر صورت نیاز به مراقبت بیشتری داریم.

پرونده مالی ندارم

دادور پرونده داشتنش را در دیوان محاسبات تکذیب کرد و گفت: در این خصوص یک مبلغی نوشته شده و افرادی هستند که حقوقشان در سقف پرداختی‌ها قرار دارد که ما اکنون نمی‌توانیم این میزان حقوق را پرداخت کنیم این‌ها در حساب‌های پرداختنی‌های ما ذخیره می‌شود که قبلا پرداخت می‌کردیم.

ما به نیروهای‌مان در بندرعباس نیاز داریم نه تهران

وی درباره دلیل تعطیلی دفتر ستاره در تهران اظهار داشت: محل استقرار پالایشگاه در بندرعباس است چه لزومی دارد که مدیر مالی و بازرگانی درتهران حضور داشته باشند؟ ما در محل پالایشگاه به این افراد نیاز داریم، اینان باید در پالایشگاه فعالیت کنند تا عدالت برقرار شود، ما ممکن است در اروپا و آمریکا هم بازار داشته باشیم نیازی نیست که در این کشور‌ها هم نیرویی داشته باشیم بنابراین اینکه تهران بازار اصلی فرآورده‌های پالایشگاه است، توجیهی ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: چرا باید این افراد در تهران بنشینند و حقوق بالاتری نیز دریافت کنند و ما برای بکارگیری مهندس به دیگر پالایشگاه‌ها اصرار کنیم، اما مهندسین ما در دفتر تهران حضور داشته باشند؟ ضمن اینکه ما اطلاعیه داده‌ایم و از این افراد که مدعی بیکار شدن هستند دعوت کرده‌ایم خود را به سایت بندرعباس معرفی کنند.

200 میلیون یورو بدهکاریم

وی درباره رقم مورد نیاز برای تکمیل پالایشگاه با لحاظ کردن میزان بدهی‌ها گفت: ما نزدیک ۲۰۰ میلیون یورو بدهی داریم و برای تکمیل نیز ۱۰۰ میلیون یورو نیاز داریم، به مرور که واحد تقطیر‌ترین ۲ وارد سرویس شود، درآمد زایی می‌شود که درآمد آن برای پالایشگاه هزینه می‌شود.

دادور ادامه داد: با توجه به اینکه پالایشگاه باید درآمد خود را مشخص کند، ما هزینه‌های جاری را از پروژه جدا کردیم و هزینه‌ها را واقعی کرده و مرز بین هزینه‌های جاری و درآمد را مشخص کردیم، هرچند به پالایش و پخش اعلام کردیم که ما درآمد داریم اما بدهکاریم و در خواست داشته‌ایم که با ما کمک کند تا بدهی‌ها را تسویه و پروژه را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز