خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات کرمانشاه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استان کرمانشاه پس از زلزله کمترین میزان اختلال ارتباطی را داشت/ تحویل ۱۰۰۰ عدد کانکس اهدایی همراه اول به سپاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۶۸

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: بالن ارتباطات یک تکنولوژی است که در تمامی نقاط دنیا در حال توسعه و رشد است و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. بالن ارتباطات در منطقه سر پل ذهاب موفق عمل کرد و توانست تا ارتباطات بسیار مناسب و پرسرعتی را در اختیار مردم قرار دهد.

شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت ارتباطات مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بعد از بازسازی‌های انجام شده، گفت:  هم اکنون وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده به حالت قبل از وقوع زلزله برگشته است اما همچنان نقاط کور وجود دارد. مسئله مهم در حوزه ارتباطات استان کرمانشاه، ارتقا، توسعه و پایداری ارتباطات بعد از وقوع زلزله است

بهنیا ادامه داد: بعد از زلزله استفاده و به کارگیری از 19 سایت ارتباطی سیار و چند سایت ارتباطی ثابت برای ارتقا ظرفیت ارتباطی در استان کرمانشاه انجام شد که توانسته است ارتباطات استان را بهبود بخشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به کانکس‌های اهدایی شرکت همراه اول برای زلزله‌زدگان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همراه اول بیش از 1000 عدد کانکس را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص داد، که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، تمامی کانکس‌ها برای مدیریت، حمل و نقل و تخصیص به مجموعه سپاه پاسداران تحویل داده شده است. 

وی تاکید کرد: کرمانشاه حتی با وجود زلزله تخریب محور کمترین اختلال ارتباطی را داشته است؛ بعد از چند دقیقه از وقوع زلزله و راه اندازی دوباره سایت‌های ارتباطی و پایداری آنتن‌ها وضعیت ارتباطی مناسب بود اما با توجه به ترافیک بالای شبکه و درخواست بالا برای مکالمه شبکه دچار اختلال شد که بعد از چند ساعت رفع شد. شبکه فیبرنوری در زلزله باعث شد تا پشتبانی پایدار برای ارتباطات باشد و بتوان از آن به عنوان یک جایگزین ارتباطی استفاده کرد.

بهنیا با اشاره به قطعی ارتباطات در برخی نقاط کرمانشاه ادامه داد: بعد از زلزله به دلیل قطعی برق، سایت‌های ارتباطی در برخی نقاط از جمله نقاط روستایی از مدار خارج شد که تلاش شد با ارسال ژنراتورهای دیزلی سایت‌ها دوباره راه‌اندازی و در مدار قرار بگیرد.

مدیرکل ارتباطات کرمانشاه با بیان این که باید سطح آمادگی برای مدیریت بحران را افزایش پیدا کند، گفت: با توجه به اهمیت عملکرد پس از بحران باید سطح آمادگی برای مدیریت بحران مانند زلزله افزایش پیدا کند و همواره در وضعیت کاملا آماده باش قرار داشته باشیم.

شهریار بهنیا درباره بالن ارتباطات خاطر نشان کرد: بالن ارتباطات یک تکنولوژی است که در تمامی نقاط دنیا در حال توسعه و رشد است و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. بالن ارتباطات در منطقه سر پل ذهاب موفق عمل کرد و توانست تا ارتباطات بسیار مناسب و پرسرعتی را در اختیار مردم قرار دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز