خبرگزاری کار ایران

کمپین «تغییر بودجه به نفع مردم» آغاز به کار کرد/ ارسال نامه به دولت و نمایندگان مجلس با امضای شهروندان

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۸۸

پس از ارائه لایحه بودجه سال 1397 و مشخص شدن میزان بودجه برخی نهادها، کمپینی در فضای مجازی شکل گرفته است که با تهیه و ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواهان تغییر لایحه بودجه به نفع مردم و کاهش بودجه برخی نهادها و افزایش بودجه برای هزینه‌های ضروری‌تر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، متن این نامه که تا کنون به امضای بیش هزار نفر از شهروندان رسیده است، به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم

در چند روز گذشته همزمان با موج اعتراضات معیشتی اقشار مختلف مردم در گوشه و کنار کشور، بخش‌هایی از لایحه بودجه پیشنهادی دولت در فضای مجازی منتشر شد.

با توجه به اینکه در حال حاضر تنگنای معیشتی می‌رود تا به بحران در کشور تبدیل شود و مردم مایوس و سرخورده بارها در مقابل ادارات و کارخانجات و حتی مجلس شورای اسلامی فریاد دادخواهی سر داده‌اند و سیاست‌های انکار و تهدید نیز نتوانسته موج فزاینده اعتراضات را فرونشاند، نحوه تخصیص منابع مالی کشور و چگونگی اولویت بندی امورات مردم از سوی دولت، چون پتکی بر سر مردم نامید فرود آمد و صدای معترضین را بلندتر کرد.

متاسفانه تخصیص منابع کلان مالی به نهادهای به ظاهر فرهنگی و ترجیح برخی امور  بر واجباتی مانند حفظ محیط زیست و  بهبود معیشت قشرهای کم درآمد، این گمان را بیش از پیش تقویت کرد که گویا حاکمیت درک چندانی از فشار وارده بر شانه‌های نحیف طبقه متوسط و فقیر ندارد‌. این در حالی‌ است که نهادهای فرهنگی و مذهبی، اصولا باید مستقل از دولت و با کمک های مردمی اداره شوند و تخصیص بودجه های کلان دولتی با فلسفه وجودی آن‌ها در تناقض است.

اینک ما جمعی از شهروندان این کشور که در حال حاضر فشار اقتصادی روز افزونی را که منجر به ناملایمات اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی شده  به وضوح دیده و لمس می‌کنیم از دولت و مجلس که خود را بر آمده از آرا مردم می دانند با صراحت می‌خواهیم تا در جهت خلاصی مردم ایران از تنگنای پیش رو و کاهش فشار اقتصادی بر طبقه کم درآمد و همچنین نجات این سرزمین  و محیط زیست آن که میراث نیاکان و امانت آیندگان نزد ماست، با بازنگری در بودجه پیشنهادی نسبت به کاهش و حذف بودجه ارگان و نهادهای غیر مولد، غیرشفاف و ناکارآمد،  تصمیم گیری نموده و از محل این صرفه جویی‌ها نسبت به اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، ارتقا بودجه حفظ محیط زیست و عمرانی و همچنین حل بحران موسسات مالی اقدام کنند تا علاوه بر تسکین درد بازنشستگان و حقوق بگیران و مالباختگان، با افزایش فرصت‌های شغلی، اندک امیدی به دل‌ها و رنگ به سفره‌ها برگردد.

جهت امضا در تلگرام: https://t.me/joinchat/Br86nEW4N2pBclSNvDdpIg

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز