خبرگزاری کار ایران

حسین نعمتی:

پایان امضاهای طلایی با دولت الکترونیک/تحقق دولت الکترونیک با GNAF ممکن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۷۹۹

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از پایان امضاهای طلایی با دولت الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین نعمتی در هشتمین نشست اقتصاد مقاومتی با موضوع توسعه خدمات دولت ‌الکترونیک در حوزه پستی با حضور مسوولان اقتصاد مقاومتی کشور گفت: اگر قصد داریم دولت الکترونیک شکل بگیرد یکی از زیر بناهای اصلی آن پروژه GNAF است .

وی افزود: این روش قصد دارد رویکرد پستی را از روش سنتی به الکترونیک تغییر دهد. این پروژه دو سال پیش با دستور معاون اول ریاست جمهوری به وزارت ارتباطات و در شاخه پایین‌تر به شرکت ملی پست ایران واگذار شد. این پروژه قصد دارد آدرس‌های پستی را ژئوکد یا همان استاندارد کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: برای پروژه سیماک و GNAf در مجموع 890 میلیارد تومان اعتبار و اختصاص یافته است. در حقیقت این پروژه همکاری بخش‌خصوصی با دولتی است که در چند استان کشور از جمله تهران– قزوین – مشهد و قم پیاده‌سازی شده و سال‌جاری نیز در 76 شهر کشور انجام شده است.

حسین نعمتی با بیان اینکه پروژه استانداردسازی آدرس‌های پستی سه سطح دارد، گفت: در سطح اول نشانی مکان محور دولت به دولت برای استفاده نهادهای دولتی؛ در سطح دوم سرویس‌های دولت به بخش خصوصی و در سطح سوم سرویس‌های دولت به اماکن عمومی است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تاکید کرد: داده‌های پستی هویت فردی و مکانی هستند و اطلاعات یکپارچه را تشکیل می‌دهند. از جمله مزایای این طرح باید به یکپارچه‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌های جغرافیایی شفاف‌سازی و سالم‌سازی فرایند و پایان امضاهای طلایی امکان نظارت، مبارزه با زمین‌خواری و رشوه و ارایه خدمات فراگیر  دولت الکترونیک اشاره داشت.

نعمتی درباره چالش‌های طرح استانداردسازی پست‌های پستی خاطرنشان کرد: نبود نقشه‌های پوششی کشور و وجود معابر فاقد نام، عدم وجود کد پستی در برخی ساختمان‌ها، عدم همکاری برخی نهادها و سازمان‌ها، عدم وجود نقشه‌های پارس لی و عدم وجود پلاک آبی شهرداری در بیش از 45 درصد مناطق باعث شده این طرح با چالش‌هایی بزرگ روبرو باشد که امیدواریم با کمک دولت و نهادهای دیگر این پروژه یکی از پروژه‌های موفق برای وزارت ارتباطات باشد.

وی تاکید کرد: پروژه GNAf و سیماک یکی از هفت پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که تا امروز اقدامات خوبی در آن انجام گرفته است. در بحث آموزشی برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی آموزن‌های میان دوره سیماک انجام شده تا نیروهای پستی با این طرح بیشتر آشنا شوند.

نعمتی تاریخ پایان این طرح گفت: سی‌ام اسفندماه سال 99 طرح استانداردسازی آدرس‌های پستی و روشنی مکان‌محور به پایان می‌رسد. تا امروز دستاوردهای بسیار خوبی از این طرح فراهم شده که بیشترین دستاوردها در استان البرز بوده که نمونه آن کاهش میانگین سرعت پاسخگویی در واحد روز از 122 روز به 14 روز در وزارت جهاد کشاورزی استان البرز است که نشان می‌دهد این طرح می‌تواند زیرساخت مناسبی برای دولت الکترونیک و کاهش اتلاف وقت باشد .

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 دستگاه در این پروژه ذی‌نفع هستند و قرار است صد هزار موقعیت شغلی با کمک این طرح ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز