خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

مکالمات موبایلی مردم موقع زلزله باید کوتاه باشد وگرنه دچار اختلال می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۵۵

وزیر ارتباطات گفت: باید اطلاع‌رسانی شود که در مواقع بحرانی مانند زلزله، مکالمات موبایلی کوتاه و به منظور رفع نیاز باشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله اخیر تهران و استفاده مردم از شبکه ارتباطی گفت: شبکه تلفن همراه چهار برابر ظرفیت استاندارد تعریف شده است و توان پاسخگویی دارد اما بیشتر از این ظرفیت را نتوانست پاسخگو باشد. در صورتی که قرار باشد تا ظرفیت بالاتر از مقدار تعریف شده در نظر گرفته شود در کمیته بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این مسئله بررسی می‌شود.

آذری جهرمی اظهار داشت: با هجوم مردم برای استفاده از تلفن همراه، سامانه‌ها و زیرساخت‌های مهم دچار اختلال می‌شود. به همین علت وزارت ارتباطات نیز در این حادثه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی از مردم درخواست کرد تا مکالمات کوتاهی داشته باشند یا از پیامک کوتاه استفاده کنند تا شبکه ارتباطی دچار اختلال نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آمارهای ارتباطی پس از زلزله تهران تاکید کرد: در زمان وقوع این حادثه میزان مصرف دیتا 40 درصد کاهش و میزان مکالمات حدود 35 درصد رشد داشته است که نشان از تمایل مردم برای مکالمه و اغلب تماس‌های غیرضروری در زمان بحران دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی شود که در مواقع بحرانی مانند زلزله، مکالمات موبایلی کوتاه و به منظور رفع نیاز باشد البته اپراتورهای تلفن همراه نیز باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهند تا شبکه ارتباطی دچار اختلال نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز