خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

علی‌رغم کاهش چشمگیر بودجه، تمام پروژه‌ها را زنده نگه می‌داریم/ پیشرفت فیزیکی آزادراه شمال به 88 درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۵۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش بودجه شرکت ساخت در سال آینده گفت: علی‌رغم کاهش قابل توجه بودجه، تمام پروژه‌ها را زنده نگه می‌داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در نشست خبری با اشاره به پروژه‌های موجود در بخش ریلی اظهار داشت: در حال حاضر 3هزار و 410 کیلومتر قرارداد توسعه شبکه ریلی در کشور موجود است.

وی افزود: همچنین در بخش آزادراهی 3هزار و 900 کیلومتر تعهد داریم که هزار و 130 کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش راه اصلی و بزرگراه 7هزار و 750 کیلومتر پروژه در دست احداث داریم. همچنین هزار کیلومتر راه روستایی از تعهدات این شرکت در سال جاری است که این پروژه‌ها در دست اجرا هستند.

خادمی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای احداث این پروژه‌ها اظهار داشت: چیزی حدود 140 میلیارد تومان برای اتمام این مسیرها بودجه مورد نیاز است که براساس اقتصاد مقاومتی این پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند و امروز 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با اشاره به تبعات کاهش 49 درصدی بودجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: کاهش 49 درصدی بودجه شرکت ساخت در لایحه بودجه ناشی از رویکرد سازمان برنامه و بودجه در استفاده از سایر منابع در توسعه کشور است که در بخش سایر منابع این کمبود جبران می شود.

وی ادامه داد: می‌توانیم این کاهش بودجه را از طریق استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و جذب فاینانس جبران کنیم.

خادمی با بیان اینکه کاهش بودجه در پیوست‌های جدول چشمگیر است اما در جدول شماره 19 امکان جبران این کاهش بودجه دیده شده است گفت: قطعاً کاهش بودجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در اجرای پروژه‌های عمرانی در سال آینده تاثیرگذار خواهد بود اما تمام تلاش ما این است که حتی در این شرایط پروژه‌ها را زنده نگه داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: بودجه امسال3 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که پیشنهاد ما برای اجرای پروژه‌ها با همین روند افزایش 20 درصدی اعتبارات بود اما این عدد محقق نشده و بودجه سال آینده به 2هزار و 370 میلیارد تومان رسیده است.

خادمی تاکید کرد: با توجه به کاهش بودجه باید پروژه‌ها اولویت‌بندی شوند اما امیدواریم که بتوانیم از سایر ظرفیت‌های کشور برای جبران کمبود بودجه استفاده کنیم. هرچند که تامین اعتبار از تبصره‌ها بسیار سخت‌تر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به 88 درصد رسیده است و تلاش داریم این پروژه در زمان برنامه‌ریزی شده به اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در آزادراه تهران- شمال گفت: استفاده از رویه بتونی و تونل‌های دو طبقه با سقف کاذب از تکنولوژی‌های جدید مورد استفاده در پروژه آزادراه تهران- شمال است.

وی همچنین درباره عملکرد بنیاد مستضعفان در این پروژه به عنوان مجری اظهار داشت: با حضور آقای سعیدی‌کیا در بنیاد شاهد افزایش همکاری‌ها هستیم و امیدواریم قطعه یک را بتوانیم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

خادمی همچنین درباره میزان پرداخت دو طرف وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تامین مالی این پروژه گفت: ما اعتقاد داریم که دولت در پرداخت هزینه‌ها جلوتر است هرچند که بنیاد مستضعفان هم ادعای برابری پرداخت سهم‌ها را دارد اما باید حسابرسی‌ها انجام شود تا میزان دقیق را مشخص کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت ترمینال مسافری و باری ایستگاه همدان اظهار داشت: ایستگاه راه‌آهن همدان در سال‌های گذشته شروع شده بود اما این ایستگاه در 11 کیلومتری شهر قرار داشت که با دستور وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد که این ایستگاه به داخل شهر منتقل شود. در حال حاضر طراحی ایستگاه مسافری در داخل شهر انجام شده و ایستگاه جدید قطار همدان برای حمل و نقل هزار مسافر ظرفیت دارد.

خادمی همچنین با اشاره به رکوردزنی دولت یازدهم در بخش ساخت راه‌آهن گفت: تا پایان امسال 919 کیلومتر راه‌آهن در کشور ساخته می‌شود که این یک رکورد محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق تعهداتمان در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال 5 مرکز استان به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌شود کما اینکه در تابستان گذشته راه آهن به کرمانشاه و همدان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز