خبرگزاری کار ایران

دو خبر خوب آخوندی برای مردم در روزهای تنگی نفس کلانشهرها:

LC قرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران – مشهد باز شد / امضای قرارداد سه میلیارد یورویی با روس‌ها برای تامین مالی ۲۱ هزار واگن باری و مسافری

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۱۸

وزیر راه و شهرسازی از باز شدن LC ثقرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران – مشهد و پرداخت ۵/۷ درصد سهم ایران از این قرارداد خبر داد و گفت: امروز هم قرارداد تامین مالی سه میلیارد یورویی با روس‌ها برای تولید مشترک ۲۰ هزار دستگاه واگن باری، ۱۰۰۰ دستگاه واگن مسافری و ۳۵۰ دستگاه لوکوموتیو به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی صبح امروز در مراسم امضای قرارداد تامین مالی خارجی و پوشش بیمه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیمه اعتباری روسیه برای تامین و تولید مشترک ناوگان ریلی توسط شرکت‌های ایرانی و روسی اظهار داشت: در این روزهایی که بسیاری از کلانشهرها در وضعیت تنگی نفس قرار گرفته‌اند و آلودگی هوا زندگی مردم را مختل کرده دو خبر خوب برای مردم دارم.

وی افزود: اولین خبر خوب این است که پنجشنبه گذشته LC خط آهن برقی تهران - مشهد گشایش یافت. این پروژه‌ای بود که سال‌ها درباره آن صحبت می‌شد اما تاکنون تامین اعتبار آن به صورت تعهدآور به مرحله نهایی نرسیده بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز پنجشنبه در نهایت طرف ایران ۵/۷ درصد مبلغ هزینه پروژه را پرداخت کرد که از همکاری‌های بانک صنعت و معدن برای گشایش این LC تشکر می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه برقی شدن راه‌آهن تهران – مشهد در طول چهار سال به اتمام می‌رسد گفت: با اجرای این قرارداد زمان سفر به مشهد از تهران از طریق راه‌آهن به شش ساعت می‌رسد و سرعت حرکت قطار در این مسیر شش ساعت خواهد بود.

آخوندی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم ۳۵ میلیون مسافر را در سال در این مسیر جابجا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خبر خوب دوم من برای مردم امضای قرارداد تامین مالی تولید مشترک ۲۱ هزار  واگن مسافری و باری با مرکز توسعه صادرات روسیه است گفت: خوشبختانه امروز توانستیم قرارداد سه میلیارد یورویی بین شرکت راه‌آهن و مرکز صادرات روسیه برای تامین مالی ساخت ۲۰ هزار واگن باری و هزار دستگاه واگن مسافری و ۳۵۰ دستگاه لوکوموتیو به صورت تولید مشترک ایران و روسیه به امضا برسانیم.

آخوندی تاکید کرد: در حال حاضر کل ناوگان باری در کشورمان ۲۸ هزار دستگاه واگن است و وقتی که ۲۰ هزار واگن به آن اضافه شود یعنی رشد بیش از ۷۰ درصدی را در این بخش داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در حال حاضر تعداد واگن‌های مسافری در کشورمان ۲هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن است و وقتی که هزار واگن دیگر به آن اضافه شود ۵۰ درصد رشد در این بخش را خواهیم داشت.

آخوندی با بیان اینکه این یک گام جدی برای برآورده شدن سیاست‌های برنامه ششم توسعه در بخش حمل و نقل است گفت: در برنامه ششم توسعه سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد دلاری در بخش حمل و نقل ریلی پیش‌بینی شده که با این دو قرارداد امروز پنج میلیارد دلار آن را محقق کردیم.

وی همچنین با بیان اینکه هر چند انعقاد این قرارداد بلافاصله ساخت شش هزار دستگاه واگن شروع می‌شود گفت: سه شرکت واگن‌سازی کار، کوثر و فولاد درخشان ساخت این ۲۱ هزار دستگاه واگن به صورت مشترک با شرکت روسی را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: با به اجرا درآمدن این قرارداد بخشی از مشکل اشتغال کشور که امروز به دغدغه مردم تبدیل شده هم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنر تمام این موضوعات بحث فعال شدن کولیدور های ترانزیتی و تجاری برای ما بسیار حائز اهمیت است گفت: امیدواریم در کنار توسعه شبکه ریلی با افزایش ناوگان بتوانیم بخشی از بار قابل حمل از هند به روسیه توسط ناوگان کشورمان جابه‌جا شود برآورد ما این است که می‌توانیم هفت میلیون تن بار مسیر هند به روسیه را جابجا کنیم که این یک اتفاق بسیار بزرگ است .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای این قرارداد قطعا باعث پایداری صلح در منطقه می‌شود گفت: در با اجرا شدن این قرارداد همکاری‌های اقتصادی با همسایگانمان افزایش پیدا می‌کند که این منجر به پایداری صلح در منطقه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز