خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

ورود 9 هواپیمای جدید تا پایان سال/ ایرباس و بوئینگ تامین فاینانس قرارداد هواپیماهای جدید را قبول کردند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۰۰

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 9 هواپیمای جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرباس ، بوئینگ و ATR تامین مالی تعدادی از هواپیماهای جدید را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تا پایان سال چه تعداد هواپیمای جدید وارد کشور می‌شود اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال هشت الی نه هواپیمای جدید وارد کشور خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد ایرلاین جدید در کشور تاسیس می‌شود اظهار داشت: شرکت‌های زیادی از بخش خصوصی برای تاسیس ایرلاین درخواست ارائه کرده‌اند اما این شرکت‌ها باید موافقت اصولی دریافت کنند و تامین مالی شوند.

وی افزود: تاکنون 10 ایرلاین موافقت اصولی گرفتند و دو شرکت کارشان را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند.

عابدزاده همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد شرکت توانسته‌اند به کفایت سرمایه تصویب شده از سوی وزیر راه و شهرسازی برسند، اظهار داشت: تعدادی از شرکت‌ها و ایرلاین‌ها توانسته‌اند به کفایت سرمایه برسند اما تعدادی دیگر هنوز این رقم را برآورده نکردند و نمی‌توانیم شرکت‌هایی که 20 سال فعالیت داشتند به این دلیل که در موعد مقرر به کفایت سرمایه نرسیده‌اند را حذف کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: ‌این شرکت‌ها اسناد مثبته ارائه داده‌اند و به زودی به کفایت سرمایه می‌رسند

ایرباس و بوئینگ قراردادهای جدید را فاینانس می‌کنند

رئیس سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به موضوع تامین مالی قراردادهای جدید اظهار داشت: تاکنون روال به این شکل بوده که بحث تامین مالی قراردادهای هواپیمای جدید از دو جنبه پیگیری می‌شد یکی استفاده از منابع بازارهای بین‌المللی و دیگری فاینانس کمپانی‌های هواپیماساز.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش‌ها برای تامین فاینانس به طول انجامیده اما امروز شرکت ایرباس، ATR و بوئینگ برای تامین فاینانس این قراردادها اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار بر این است که فاینانس را خود کمپانی‌های سازنده هواپیما تامین کنند بنابراین روند تامین مالی ساده‌تر خواهد بود.

وی همچنین درباره تاسیس شرکت دنا و این موضوع که این شرکت برای تامین فاینانس هواپیماهای جدید هما تاسیس شده است گفت: خوشبختانه اخیرا بخش خصوص در بازار حمل و نقل هوایی فعال‌تر شده است و دنا هم یکی از شرکت‌هایی است که برای تاسیس ایرلاین جدید موافقت اصولی گرفته است. دنا یک شرکت هواپیمایی است و قرار نیست فعالیت‌های تامین فاینانس هما را انجام دهد.

نگران لغو قرارداد هواپیماهای بوئینگ نیستیم

عابدزاده همچنین درباره تصمیمات جدید کنگره آمریکا و تحت تاثیر قرار گرفتن قراردادهای خرید هواپیما از این تصمیمات جدید اظهار داشت: آقای ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم قراردادهای خرید هواپیما، بوئینگ را تهدید می‌کرد اما تاکنون اتفاق ویژه‌ای که باعث مخدوش شدن این قراردادها شود نیفتاده است.

وی تاکید کرد: هیچ تصمیمی که ما را برای قراردادهای هواپیماهای جدید بوئینگ نگران کند اعلام نشده است و خوشبختانه فاینانس هواپیماهای جدید را هم بوئینگ و ایرباس پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز