خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

بخش عظیمی از سرمایه خاک به خاطر سوداگری زمین از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۹۶

حجتی گفت: ما در مناطق خارج از شهرها مشکل بزرگ سوداگری و ارزش افزوده بابت تغییر کاربری زمین ها را داریم که متاسفانه بخش عظیمی از سرمایه خاک را از دست داده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایش روز جهانی خاک امروز یکشنبه 19 آذرماه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون امور خاک وزارت جهاد کشاورزی، عیسی کلانتری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، بخشنده معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در سالن خوشه وزارت جهاد برگزار شد.

در این همایش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ارزش خاک کمتر از آب نیست اما متاسفانه تاکنون به آن توجه نشده است. در خصوص خاک در بحث کشاورزی، تولید، به زراعی و چگونگی نگهداری از آن باید کوشش کنیم تا سموم آن را از بین نبرد.

وی افزود: ما در مناطق خارج از شهرها مشکل بزرگ سوداگری و ارزش افزوده بابت تغییر کاربری زمین ها را داریم که متاسفانه بخش عظیمی از سرمایه خاک را از دست داده ایم.

حجتی با بیان اینکه ما ثروت ملی بین نسلی از دست خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در عرصه های طبیعی بیش از هرچیز با فرسایش خاک مواجه هستیم که آن هم به خاطر بی توجهی خودمان بوده است. بهره برداری مفرط و غیراصولی باعث فرسایش خاک پایدار و پوشش گیاهی شده است.

وی افزود: در بحث ریزگردها و مبارزه با آن، مباحث پوشش گیاهی و حفاظت از خاک در قالب برنامه آبخیزداری در دستور کار دولت قرار گرفته است که یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان اذعان داشت: ما منابع خوبی در اختیار داریم و امیدواریم با تکیه بر منابع و مشارکت مردم و ذینفعان با برنامه ریزی دقیق بتوانیم گام های موثری برای احیا و نگهداری از آب و خاک برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز