خبرگزاری کار ایران

شاعری در گفتگو با ایلنا:

ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد/ مجلس در صورت واردات به وظیفه خود عمل می‌کند/ صادرکنندگان مرکبات نگران دریافت یارانه صادراتی نباشند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۶۷

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: هر میزانی که مرکبات صادر شود به همان میزان صادرکنندگان یارانه صادراتی دریافت کنند پس صادرکنندگان نگران دریافت یارانه صادراتی نباشند.

علی‌محمد شاعری، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص ممنوعیت واردات برنج اظهار کرد: 2 میلیون و 300 هزار تن تولید داخل داریم که از اول سال تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار تن واردات برنج انجام شد و با تولید داخل و برنج‌های وارد شده در کشور بیش از 3 میلیون و 300 هزار تن برنج در داخل کشور داریم که می‌تواند نیاز یک‌ساله کشور را تامین می‌کند و در حال حاضر ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد.

وی افزود: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت که واردات برنج را آزاد کند که بلافاصله کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به این موضوع اعتراض شدید کرد و وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون احضار شد و توضیحات وزیر نمایندگان مجلس را قانع نکرد و فرصتی مشخص شد تا جلوی این تصمیم نابجا گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراتب اعتراض نمایندگان مجلس و کشاورزان طی نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری اعلام شد و استمداد کردیم دستور دهند واردات برنج لغو شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی واردات برنج ممنوع است و امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شرایط فعلی را درک کنند و اجازه ورود برنج به داخل کشور ندهند چراکه در غیر اینصورت مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

شاعری درباره صادرات مرکبات گفت: 4.5 میلیون تن تولید مرکبات در داخل کشور داریم که حداقل 20 درصد تولید مازاد بر نیاز است و باید صادر شود.

وی بیان کرد: برای صادرات توافقی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و دستور لازم داده شد تا به هر میزانی که مرکبات صادر شود به همان میزان صادرکنندگان یارانه صادراتی دریافت کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: با وزارت جهاد کشاورزی مذاکرات لازم انجام شد و هماهنگی شد در صورتی که صادرکنندگان، مرکبات صادر کنند باید بر اساس تاییدیه‌هایی که به وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌کنند یارانه صادراتی طبق تعرفه‌های تعریف شده به صادرکنندگان پرداخت ‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: صادرکنندگان مرکبات نسبت به صادرات مرکبات اقدام کنند و نگران دریافت یارانه صادراتی نباشند، ممکن است در پرداخت تاخیرهایی وجود داشته باشد اما یارانه صادراتی براساس توافق صورت گرفته پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز