خبرگزاری کار ایران

افزایش برآورد قیمت نفت در ۲۰۱۸ به دلیل عزم راسخ اوپکی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۳۲

بانک آمریکایی گلدمن ساکس با استناد به پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق جهانی کاهش عرضه، برآورد قیمت نفت در سال آینده میلادی را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از شبکه بلومبرگ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد پایبندی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک به توافق جهانی کاهش تولید نفت سبب می‌شود سطح ذخیره‌سازی نفت جهان در سال آینده میلادی کاهش و قیمت این کالا افزایش یابد.

این بانک برآورد خود از میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ۲۰۱۸ میلادی را از ۵۸ دلار به ۶۲ دلار و برآورد قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا را از ۵۵ دلار به ۵۷ دلار و ۵۰ سنت افزایش داد.

گلدمن ساکس همچنین برآورد قیمت شاخص نفت خام برنت را برای سال ۲۰۱۹ میلادی از ۵۸ دلار به ۵۹ دلار و ۵۰ سنت و برای سال ۲۰۲۰ میلادی از ۵۳ دلار به ۵۴ دلار و ۵۰ سنت افزایش داد.

دیمین کوروالین، از کارشناسان گلدمن ساکس، اعلام کرد اوپک و متحدانش با تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت برای ۹ ماه، از انتظارها فراتر رفته‌اند. این بانک اکنون انتظار دارد که پایبندی کامل به این توافق دوام بیشتری داشته و خروج تدریجی از آن، پیامدهای شدیدی نداشته باشد.

گلدمن ساکس برآورد خود را از مجموع تولید اوپک و روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۳۵۰ هزار بشکه کاهش به ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رساند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز