خبرگزاری کار ایران

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای گسترش استفاده از اینترنت و مصرف محتوا باید به سمتی برویم که مشترک دو دفعه پول پرداخت نکند/ تولید محتوا ضلع سوم مثلث اینترنت در ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۵۷

مدیر توسعه بازار پیک آسا گفت: برای گسترش استفاده از اینترنت و مصرف محتوا باید به سمتی برویم که مشترک دو دفعه پول پرداخت نکند. یعنی یک بار پول اینترنت بدهد و یک بار بابت خرید محتوا پول پرداخت کند. برای این موضوع نیاز به طی کردن مراحلی هستیم و فعلاً در مرحله گذار قرار داریم.

دکتر علی کاظمی، از مدیران توسعه بازار شرکت پیک‌آسا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: از حدود یک سال قبل شرکت مخابرات پروژه‌ای با نام تانوما، (تار نوری مخابرات ایران) را آغاز نمود و قرار است طی این پروژه، مشترکین مخابرات ایران در سراسر کشور اینترنت را در منازل و محل کار خود بر روی بستر فیبر نوری دریافت نماید. معنی این اتفاق در کلامی ساده یعنی داشتن اینترنت با پهنای باند بسیار بیشتر از شرایط فعلی که از طریق مودم های ADSL ،اینترنت را از طریق خطوط مسی دریافت می‌کنیم. در نتیجه سرعت و کیفیت ارتقاء زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می‌دانیم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از راه‌اندازی فازهایی از  شبکه ملی اینترنت به دنبال این است که مردم  از  این شبکه  بیشتر استفاده کنند. کنار هم قرار گرفتن این دو مقوله (در کنار ارتقای کیفیت اینترنت تامین‌کنندگان دیگر) در کنار تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص استفاده از مدل‌های فروش اینترنت بصورت ثابت (غیر حجمی و نامحدود) باعث می‌شود در آینده نزدیک هزینه استفاده از اینترنت برای کاربران کاهش پیدا کند.

دکتر کاظمی اظهار داشت: اگر همه این موارد را کنار یکدیگر بگذاریم متوجه می‌شویم در این میان یک حلقه مفقوده وجود دارد. این حلقه مفقوده تولید محتوا است.  یعنی اکنون که زیرساخت‌های لازم برای داشتن اینترنتی مناسب فراهم گردیده است و همین طور هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است فرصت و زمان مناسبی برای ورود بازیگران جدید به این حوزه است. با ورود شرکت‌ها و مجموعه‌های تولید‌کننده محتوا ضلع سوم این مثلت تکمیل خواهد شد.

مدیر توسعه بازار پیک‌آسا افزود: برای شکل گیری مناسب نهضت تولید محتوا باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر کسی در جایگاه و نقش درست خود قرار بگیرد. به عبارت دیگر شکل درست این ماجرا بدین صورت است که از طریق شکل گیری اکوسیستم هایی متشکل از الف) شرکت های فراهم کننده زیر ساخت (BSS) که قرار گرفتن کنار اپراتورهای مخابراتی، زیر ساخت مورد نیاز (درگاه پرداخت، موضوعات احراز هویت مشترکین و ....) را تامین کنند. شرکت پیک آسا در این لایه از اکوسیستم حضور فعالی دارد و یکی از این درگاه‌ها را ایجاد کرده‌ و اتصال به اپراتور موبایل و اپراتور تلفن ثابت را برقرار نموده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: لایه دوم این اکوسیستم شرکتهای تجمیع کننده هستند که برای اتصال به لایه اول، وظیفه برقراری شرایط حقوقی و قراردادی را بر عهده دارند. کارهایی مانند راهبری سرویس ها و نظرات بر حسن انجام کارهای مجموعه های CP هم از دیگر وظایف مجموعه های تجمیع کننده است. این تجمیع کننده‌ها که تعدادشان در کشور نیز بسیار محدود است، غالباً با اپراتورهای موبایل مثل همراه اول و ایرانسل کار می‌کنند و برخی نیز با شرکت مخابرات ایران همکاری دارند که شرکت پیک آسا در این لایه نیز حضور جدی و فعالی دارد. نهایتاً در لایه سوم و آخر مجموعه ها و شرکت های تولید کننده محتوا و سرویس (Content/Service Providers) وجود دارند که با اصلی نهضت تولید محتوای داخلی برای رونق گرفتن این اکوسیستم بر دوش این مجموعه ها خواهد بود.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: برای گسترش استفاده از اینترنت و مصرف محتوا باید به سمتی برویم که مشترک دو دفعه پول پرداخت نکند. یعنی یک بار پول اینترنت بدهد و یک بار بابت خرید محتوا پول پرداخت کند. برای این موضوع نیاز به طی کردن مراحلی هستیم و فعلاً در مرحله گذار قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز