خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیک‌آسا در گفت‌وگو با ایلنا:

رسالت آفرینک شتاب‌دهندگی در اکوسیستم تولید محتواست/ به دنبال ایجاد فضای رقابتی برای تولید کنندگان محتوای کودک هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۲۱

مدیرعامل پیک‌آسا گفت: باید به تولید‌کنندگان آثار کودک و نوجوان بگوییم که برای آثار شما یک خریدار بهتر نیز وجود دارد. تا امروز صدا و سیما تنها خریدار احتمالی! تولیدات کودک و نوجوان بوده است ولی ما به دنبال این هستیم که در این حوزه یک بازار عرضه ایجاد کنیم که تولیدکنندگان محتوای کودک محصولات خود را در یک فضای رقابتی به فروش برسانند و منتفع شوند.

دکتر مهدی نیا‌منش، مدیرعامل شرکت پیک‌آسا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اپلیکیشن آفرینک گفت: دغدغه ما این است که بتوانیم برای بچه‌ها و سرگرمی آنها، محتوا تولید کنیم و نیاز‌های محتوایی آنان را با توجه به ملاحظات فرهنگی و ملی خودمان به درستی تامین کنیم. محتوایی که بچه‌ها دوست دارند، کارتون، فیلم، و انیمیشن است.

نیامنش اظهار داشت: ما محتوایی را می‌خواهیم که بیشتر برای سرگرمی‌آموزی باشد. دلیل ایجاد آفرینک این بود که خلایی را حس کردیم و آن این بود که در این حوزه در کشور محتوای بومی و ایرانی تقریباً نداریم یا آنچه داریم بسیار اندک است. رسالتی که آفرینک برای خود گذاشته است این است که در اکوسیستم تولید محتوا نقش شتابدهندگی بازی کند و به شکل گیری این اکوسیستم کمک نماید. در این راستا ما اولین فراخوان تولید کارتون و انیمیشن را از اوایل تابستان آغاز کردیم و آخر مهر آثار را جمع‌آوری کردیم. نزدیک به 60 مجموعه آثار در حوزه  فیلم و انیمیشن را برای ما ارسال شده است. این مسئله به ما بسیار انگیزه داد که فراخوان دوم را نیز آغاز کنیم.

وی افزود: در فراخوان دوم به دنبال این می‌رویم که کار هدایت را نیز انجام بدهیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم. وقتی با کودک و نوجوان سروکار داریم طبیعتاً اولویت ما سرگرمی و هیجان است که در آن میخواهیم از ملاحظات فرهنگی و بومی و ملی به نفع سرگرمی و هیجان سود ببریم.

نیامنش در خصوص فراخوان دوم گفت: امیدواریم فراخوان دوم را تا آخر دهه فجر و بهمن ماه شروع کنیم و بتوانیم سطح داوری آن را بالاتر ببریم و با دریافت کمک از حوزه هنری و فعالان معروف این حوزه بتوانیم سطح تولید محتوا و داوری و شرکت‌کنندگان را ارتقا دهیم. باید بتوانیم در این حوزه گام‌های جدیدتری برداریم. باید به تولید‌کنندگان آثار کودک و نوجوان بگوییم که برای آثار شما یک خریدار بهتر نیز وجود دارد. تا امروز صدا و سیما تنها خریدار احتمالی! تولیدات کودک و نوجوان بوده است ولی ما به دنبال این هستیم که در این حوزه یک بازار عرضه ایجاد کنیم که تولیدکنندگان محتوای کودک محصولات خود را در یک فضای رقابتی به فروش برسانند و منتفع شوند.

مدیرعامل شرکت پیک‌آسا در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان قصد تولید محتوا برای کودک و نوجوان را ندارید؟  ، گفت: احتمال دارد با تولید‌کنندگان این حوزه همکاری‌هایی را آغاز کنیم. در ضمن آفرینک، خودش شخصیت و داستان خودش را دارد. پرداختن به شخصیت و ماجرای شکل‌گیری آفرینک در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز