خبرگزاری کار ایران

افزایش درآمد 42 میلیارد تومانی در پالایشگاه پنجم

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۶۷۹

تعمیرات اساسی تمام فازهای مجتمع گاز پارس جنوبی مطابق برنامه پایان یافته که در این بین پالایشگاه پنجم با کاهش زمان تعمیرات اساسی یکی موفق‌ترین پالایشگاه‌های مجتمع بوده است.

به گزارش ایلنا، ایرج خرمدل؛ مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان اینکه در سال جاری زمان تعمیرات اساسی فازهای 9 و 10 از برنامه ابلاغی نیز کمتر بوده است، گفت: طبق برنامه مصوب،بازه زمانی 12 شهریور تا 2 مهر برایتعمیرات فاز 9 در نظر گرفته شده بود که این تعمیرات 3 روز زودتر به پایان رسید.

وی افزود: برای فاز 10 نیز بازه 27 شهریور تا 7 مهر برای تعمیرات پیش‌بینی شده بود که این تعمیرات نیز 2 روز زودتر خاتمه پیدا کرده است.

خرمدل مهم‌ترین هدف از تعمیرات اساسی پالایشگاه را استمرار تولید و آمادگی کامل پالایشگاه در زمستان عنوان کرد و گفت: کاهش زمان تعمیرات علاوه بر افزایش تولید باعث درآمدزایی برای کشور نیز شده است.

به گفته مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی؛ راه‌اندازی زودتر از موعد فازهای 9 و 10 باعث تولید 45 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، 37 هزار بشکه میعانات گازی و 730 هزار تن اتان بیشتر شده است.

وی می‌گوید: به لحاظ ارزش ریالی نیز قیمت امروز این محصولات 420 میلیارد ریال است که اینتنها سود ناشی از کاهش بازه زمان تعمیرات است و در کنار این افزایش برداشت از مخزن مشترک نیز ارزش فراوانی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز