خبرگزاری کار ایران

سالنامه آماری ۱۳۹۵ صنعت بیمه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۲۳

سالنامه آماری ۱۳۹۵ توسط «اداره تحلیل های آماری» دفتر برنامه ریزی و توسعه در حوزه معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی منتشر شد.

 به گزارش ایلنا؛ وفق بند ۲ ماده ۵ قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری، این سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود، هر ساله اطلاعات لازم را از فعالیت کلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه، در قالب سالنامه آماری منتشر می کند. این سالنامه به عنوان تنها مرجع معتبر رسمی اطلاعات بازار بیمه محسوب شده و حاوی اطلاعات کاملی از صنعت بیمه است.

در راستای اجرای وظیفه قانونی، آمار و اطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۵ صنعت بیمه که به صورت مکانیزه (در قالب سامانه سنهاب) تهیه شده، از طریق پرتال بیمه مرکزی (و زیر پرتال «پایگاه آماری صنعت بیمه») به نشانی www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

چارچوب آمارها و مجموعه اطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۵ صنعت بیمه در قالب ۶ فصل و ۸ پیوست و در حدود ۳۷۰ جدول و ۱۰۰ نمودار آماری در قالب ۴۹۲ صفحه، مشتمل بر موارد زیر است:

مقدمه: سند اهداف و اقدامات راهبردی بیمه مرکزی ج. ا. ایران

فصل اول: جایگاه جهانی صنعت بیمه کشور طی ده سال اخیر

فصل دوم: عملکرد کلی صنعت بیمه کشور طی ده سال اخیر

فصل سوم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک شرکت های بیمه طی پنج سال اخیر

فصل چهارم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک رشته های بیمه طی ده سال اخیر

فصل پنجم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک استان ها طی پنج سال اخیر

فصل ششم: آمار نیروی انسانی صنعت بیمه کشور طی پنج سال اخیر

پیوست الف: عملکرد شرکت های بیمه به تفکیک رشته طی سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال قبل

پیوست ب: ترازنامه و صورتحساب سود و زیان شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۵ به همراه ظرفیت‌های مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه برای سال ۱۳۹۶

پیوست ج: خلاصه اطلاعات شرکت های بیمه طی سه سال اخیر

پیوست د: آمار و فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی طی سه سال اخیر

پیوست هـ: معرفی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه طی سه سال اخیر

پیوست و: آمار شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه و فعالیت‌های نظارتی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه در سال ۱۳۹۵

پیوست ز: گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث تا پایان سال ۱۳۹۵

پیوست ح: آمار عملکرد اتکایی شرکت‌های بیمه بر حسب رشته در سال ۱۳۹۵

این سالنامه توسط «اداره تحلیل های آماری» دفتر برنامه ریزی و توسعه در حوزه معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی تهیه و تدوین شده است.

اطلاعات مندرج در آن، حاصل همکاری مجموعه صنعت بیمه اعم از: مدیریت های ذیربط شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه و صندوق تأمین خسارت های بدنی است که با مشارکت صمیمانه خود انتشار آن را میسر نموده اند.

به منظور دسترسی سریعتر و سهولت کار، مطالب سالنامه آماری ۱۳۹۵ (کلیه فصول و پیوست های آن حاوی: جداول و نمودارهای آماری و متن گزارش های تحلیلی) از طریق لینکی در پرتال بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه قابل دانلود در قالب فایلهای Excel ، Word و PDF بوده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

یادآور می شود، نسخه چاپی این سالنامه با تیراژ ۸۵۰ نسخه با بهای ۷۰۰ هزار ریال در کتابفروشی پژوهشکده بیمه (به نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳، تلفن: ۲۲۰۸۴۰۸۴) جهت دسترسی عموم توزیع می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز