خبرگزاری کار ایران

یک تولید کننده قارچ مطرح کرد؛

راه اندازه فاز سه کمپوست قارچ ظرف ١٨ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۲۱

مدیر گروه شرکت های جوانه از راه اندازی کمپوست فاز سه قارچ (کمپوست میسیلیوم دوانی شده) ظرف ١٨ ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از گروه شرکت های جوانه، مهدی رجبی مدیر گروه شرکت های جوانه پیرامون فعالیت های این مجموعه با اشاره به حضور گسترده گروه شرکت های جوانه در حوزه صنعت قارچ توضیحاتی را در اینباره ارائه کرد و اظهار داشت: تولید کمپوست یکی از چندین فعالیت این شرکت محسوب می شود و این واحد با تولید سالیانه ١٠٠ هزار تن کمپوست  ٢٣ درصد بازار کشور را در اختیار دارد. همچنین در راستای توسعه فعالیت هایمان ساخت کمپوست سازی فاز سه (میسلیوم دوانی شده) با ظرفیت ٨٠ هزار تن در سال را آغاز کرده ایم که امید آن می رود ظرف ١٨ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی تولید کمپوست قارچ را برای محیط زیست کشور سودمند دانست و اضافه کرد: در فرایند تولید کمپوست از کلش گندم و کودمرغی استفاده می شود که کمپوست سازی ضمن فراهم آوردن بازاری مناسب برای این دو محصول توانسته نقش مهمی را در حفظ محیط زیست کشور إیفا کند. کلش گندم به دلیل خاصیت مشتعل زایی که دارد برای محیط زیست کشور خطرآفرین است و واحدهای کمپوست با خرید این محصول با قیمت ٥٠ درصد گندم از این خطر جلوگیری می کنند، همچنین کودمرغی غیرقابل مصرف در کشاورزی را در فرایند تولیدشان مورد استفاده قرار می دهند.

رجبی در ادامه به تولید بذر قارچ اشاره کرد و افزود: هم اکنون واحد تولید بذر  جوانه رتبه پنجم دنیا را در اختیار دارد که ما در این حوزه موفق به انتقال دانش فنی از صفر تا صد شده ایم و کیفیت بذر تولید شده در این واحد قابلیت رقابت با بذرهای خارجی را دارد.

مدیر گروه شرکت های جوانه تصریح کرد: این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری کرده و موجبات اشتغال زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده است که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون "تولید ملی، سرمایه ملی" صورت گرفته است.

وی درباره برنامه های آتی این شرکت گفت: ساخت واحد ماشین سازی و تجهیزات صنعت قارچ در کشور تحت لیسانس شرکت های ایتالیایی همچنین فرآوری قارچ جز برنامه های آتی جوانه هستند.

رجبی  در پایان ضمن تقاضا از وزارت جهاد کشاورزی برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی مصرف قارچ در کشور بیان داشت: با توجه به فواید این محصول برای سلامتی مردم باید اطلاعات و اخبار دقیق و گسترده ای در اختیار مردم قرار بگیرد، گروه شرکت های جوانه نیز برای کمک در این راستا آمادگی کامل خود را اعلام می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز