خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

با تاسیس کارخانه برای چغندر پاییزه تا 3 سال آینده به خودکفایی می رسیم/ افزایش 60 درصدی تولید چغندر پاییزه در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۰۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: اگر بتوانیم در خوزستان و ایلام کارخانه برای کشت پاییزه تاسیس کنیم تا سه سال آینده در تولید چغندر قند به خودکفایی می رسیم.

عباس کشاورز معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص کشت پاییزه چغندر قند اظهار کرد: کشت پاییزه چغندر قند امسال حدود 16 هزار هکتار بود که این رقم نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش کشت داشته است.

وی افزود: ما این محصول را در بیشتر استان های کشور که توانایی کشت داشته باشند، کشت می کنیم.

کشاورز در رابطه با خودکفایی در تولید چغندر قند و شکر خاطر نشان کرد: ما به دنبال خودکفایی در این محصول هستیم اما در ابتدا باید کارخانه تولیدی را در مزارع خوزستان و ایلام که زمین های کشت پاییزه آن بیشتر است راه اندازی کنیم، در این صورت خودکفایی در شکر در عرض سه سال اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: برای کشت بهاره چغندر در کنار مزارع 35 کارخانه داریم اما به این دلیل که کشت پاییزه جدید است هنوز کارخانه ای برایش تاسیس نشده است. چغندر قند قابل حمل نیست و به همین خاطر در کنار تمام مزارع باید کارخانه وجود داشته باشد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به واردات شکر تصریح کرد: ما کسری شکر را باید در کشور جبران کنیم. ما در سال 2 میلیون و 200 هزار تن مصرف شکر در کشور داریم اما امسال یک میلیون و 830 هزار تن شکر تولید کردیم و حدود 500 هزار تن شکر به کشور وارد کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز