خبرگزاری کار ایران

سیف اعلام کرد؛

نرخ سود بانکی به تعادل رسید/ تخلفی در بانک‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۹۶

رییس کل بانک مرکزی با اعلام بررسی بیش از ۴ هزار شعبه بانکی، گفت: نرخ‌های مصوب سود بانک مرکزی رعایت می‌شود و تخلفی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا؛ ولی اله سیف در اولین المپیاد علمی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، اظهارداشت: نظام بانکی نیاز به یک مجموعه مجهز به دانش روز دارد تا عقب ماندگی های حاصل از سال های تحریم ایران از سوی کشور های غربی جبران شود که برگزاری چنین رویدادهایی تاثیر به سرایی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: اگر سیستم بانکی پویایی لازم را نداشته باشد، نمی تواند تاثیرگذاری لازم را در اقتصاد کشور داشته باشد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: در سال جاری تکالیفی برای سیستم بانکی در نظر گرفته شده، اما دولت در نظر دارد تا اهداف در نظر گرفته شده در مسیر افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد و از پرداخت تسهیلات دستوری بانک ها که در سال های قبل وجود داشت، اثری نیست.

سیف درباره موسسات اعتباری غیرمجاز گفت: مزاحمتی که در بازار پول وجود داشت و مسابقه نرخ سود را به همراه داشت با اقدامات بخش نظارت بانک مرکزی حل و فصل شد و دیگر موسسه غیرمجازی در کشور وجود ندارد و نرخ سودها به حد تعادل رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴ هزار شعبه مورد بررسی قرار گرفته و تخلفی وجود ندارد و نرخ های سود مصوب بانک مرکزی رعایت می شود و بانک ها در فضای مناسب و درک درستی از وظایف خود در حال فعالیت هستند.

رییس کل بانک مرکزی درباره اعتراض سپرده گذاران موسسات غیرمجاز توضیح داد: برخی سپرده گذاران معتقدند که سپرده های آنها مورد سو استفاده قرار گرفته در حالی که بانک مرکزی اقدامات شایسته ای برای صیانت از سپرده های مردم دارد.

وی درباره لزوم تغییر عملکرد بانکداری در کشور اظهارداشت: برای درک مناسب از بانکداری روز دنیا و به روز شدن سیستم بانکی، مسیر طولانی در پیش است که اینگونه رویدادها بسیار تاثیرگذار است.

سیف ادامه داد: برای نظام بانکی آموزش های کاربردی اهمیت دارد به مانند همه جای دنیا که موسسه آموزش عالی بانکداری اقدامات را در این زمینه آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات در زمینه بانکداری الکترونیک ناشی از تجربیات و فعالیت بشر است که ما هم باید توانمندی های خود را در این زمینه ارائه کنیم تا به دنیا ثابت شود که سیستم بانکی ایران محلی برای انجام اقدات سوء نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز