خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات کرمانشاه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آغاز فعالیت رومینگ ملی در مناطق زلزله‌زده/ همراه‌اول در مناطق زلزله‌زده مشکل ارتباطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۹۹

شهریار بهنیا گفت: رومینگ ملی با توافق رگولاتوری به دلیل اهمیت پایداری ارتباطات در مناطق زلزله‌زده برای اولین بار در کشور تا حد زیادی میان اپراتورها باز شده است.

شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اظهارات استاندار کرمانشاه مبنی بر مشکلات ارتباطی همراه اول در مناطق زلزله‌زده گفت: یک نکته مهم در بحث ارتباطی، ترافیک شبکه است که قابل کنترل نیست و زمانی که زلزله رخ داد، ترافیک شبکه به دلیل افزایش حجم درخواست تماس افزایش پیدا کرد. خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکل ارتباطی در مناطق زلزله‌زده در هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول  وجود ندارد.

بهنیا تاکید کرد: از لحظه‌ای که زلزله در مناطق غربی کشور رخ داده، همراه اول، ایرانسل و رایتل با تمام توان فنی و نیروی انسانی دنبال اجرای سه استراتژی عدم قطعی تماس‌ها، حفظ پایداری ارتباطات و گسترش وضعیت ارتباطی بودند و در نهایت توانستند شبکه ارتباطی مناطق زلزله‌زده را نرمال سازی کنند.

 مدیرکل ارتباطات کرمانشاه درباره ارتقای ظرفیت شبکه‌های ارتباطی خاطرنشان کرد: تمامی شبکه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده افزایش چشمگیری پیدا کرده که بیشترین میزان افزایش شبکه، مربوط به ارتقای 4 برابری ظرفیت شبکه ارتباطی منقطه سر پل ذهاب به دلیل خرابی بالای این منطقه و تراکم بالای نیروی انسانی است که افزایش محسوس درخواست مکالمه را در پی دارد.

وی افزود: حجم مکالمات همچنان در مناطق زلزله‌زده بالا است و فشار بیشتری به همراه اول وارد می‌شود چراکه این اپراتور تعداد مشترک بسیار بیشتری را در مناطق زلزله‌زده نسبت به سایر اپراتورها دارد.

شهریار بهنیا با اعلام اینکه رومینگ ملی در کرمانشاه به دلیل زلزله آغاز به کار کرده، گفت: رومینگ ملی با توافق رگولاتوری به‌دلیل اهمیت پایداری ارتباطات در مناطق زلزله‌زده برای اولین بار در کشور تا حد زیادی میان اپراتورها باز شده و دسترسی برای آن‌ها ایجاد شده تا به وسیله اشتراک‌گذاری منابع اپراتورها، کیفیت و پایداری ارتباطات افزایش پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات کرمانشاه درباره وضعیت اتصال برق به سایت‌های ارتباطی خاطرنشان کرد: سایت‌های ارتباطی در شهرها دارای برق هستند اما برای پایداری ارتباطات در روستاها و جاده‌ها همچنان از ژنراتورهای دیزلی استفاده می‌شود.

بهنیا با بیان اینکه صدمه خاصی به زیر ساخت‌های ارتباطی وارد نشده، گفت: با توجه به پایداری شبکه و برآوردهای اولیه به زیر ساخت‌های ارتباطی استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده آسیب خاصی وارد نشده اما در اثر زلزله ساختمان‌های کامپیوتر و مخابرات سر پل ذهاب، ساختمان مخابرات ازگله و تعدادی از ساختمان‌های شرکت ملی پست ایران و پست بانک در مناطق زلزله‌زده آسیب جدی دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز