خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه به اشتغال، پروژه های دانش بنیان و زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۳۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت و معدن بر توجه ویژه این بانک به اشتغال، پروژه های دانش بنیان و زیست محیطی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان اظهار داشت: از محورهای مهمی که در بودجه کشور وجود دارد اشتغال، دانش‏ بنیان‏ها، پروژه‏های زیست محیطی و اصلاح ساختار در بخش‎های انرژی، یارانه و صندوق بازنشستگی‎ است که سه بخش اول مرتبط با حوزه فعالیت بانک صنعت و معدن است و خواهش بنده این است که به این حوزه‏ ها بیشتر توجه شود.

وی در ادامه گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‏ ای و تخصصی است که انتظار می‏ رود در رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را به انجام برساند.

وی تصریح کرد: البته برای رونق این بخش‏ها نباید بانک صنعت و معدن تنها باشد بلکه صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی هم می‏ بایست حمایت و کمک‏هایشان را دریغ نکنند.

وزیر اقتصاد افزود: در بحث صنایع کوچک و متوسط که در ابتدا قرار بود بانک توسعه تعاون حمایت‏ های لازم را از این بخش داشته باشد و باید این موضوع در زمان مشخص مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی بانک ایران و اروپا با توجه به شرایط پسا برجام می‏تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

وی افزود: در بحث فاینانس نیز که حدود 30 میلیارد دلار است بیشتر به دو بخش طرح‏های صنعتی و آب پرداخته شده است که اگر بتوانید بخش خصوصی را نیز در بحث فاینانس مشارکت دهید، آن‏ها نیز می‏توانند در جهت رونق صنعت کمک کننده باشند و بسیار مطلوب است.

کرباسیان در خصوص نوسازی صنایع عنوان داشت: در رشد 8 درصدی سالیانه برنامه ششم 7/2 آن بحث افزایش بهره‏ وری می‎باشد بدین معنی که نیاز به نقدینگی، نوسازی، پرکردن ظرفیت‏های خالی و استفاده از زمینه‏ های صادرات احساس می‏ شود که باید در برنامه‏ های راهبردی لحاظ شود.

وزیر اموراقتصادی و دارایی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع شرکت‏های دانش‏ بنیان از موارد مهمی است اما متاسفانه فضای این بخش در سیستم بانکی کشور خالی است و باید حمایت‏های لازم از دانش‏ بنیان‏ها و استارت‏آپ‏ها صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه معادن باید سیاست‏های وزارت صنعت را دنبال کنیم. در وزارت نفت بخش‏های اکتشاف، بهره‏ برداری و نگهداری تجمیع شدند و اقدام پسندیده‏ ای بود، اگر امکان این اقدام در بخش معادن هم وجود داشته باشد، خالی از لطف نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز