خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد:

بهای اینترنت کم نمی‌شود /سرعت اینترنت در ایران مطابق با سایر نقاط دنیا است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۱۶

رسول سراییان گفت: سرعت اینترنت در ایران به خصوص فیبر نوری در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و مطابق با سایر نقاط دنیا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تعاملی بین رسانه و فضای آنلاین است. به گونه‌ای که فضای رسانه در حال پیشرفت است و هر فردی در هر مکانی می‌تواند به اخبار دسترسی داشته باشد .

رسول سراییان ادامه داد: فناوری اطلاعات باعث تحولی در حوزه محتوا از جمله محتوا صوتی و تصویری شده است همچنین افزایش ضریب نفوذ دسترسی اخبار و محتوا را در پی داشته است.

وی با اشاره به شبکه های نسل جدید مخابراتی گفت: شبکه نسل سه ، نسل چهار و شبکه فیبر نوری شبکه مخابرات با نام تاناما باعث شده تا دستسرسی به محتوا با کیفیت و سرعت بیشتری ممکن شود که این مساله بستری را برای پخش محتواهای فول اچ دی  و 4K در حال حاضر و در آینده 8K ممکن می سازد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات باعث اهمیت بیشتر ترافیک داخلی در مقابل ترافیک خارجی می شود این شبکه در دولت یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار گرفته و توانسته تا پیشرفت های بسیار خوبی داشته باشد.

وی افزود: حوزه اینترنت در حالت حرکت به سمت اینترنت نامحدود براساس مصرف عادلانه با سرعت بالا است که می تواند قیمت را کاهش دهد و ضریب نفوذ افراد را افزایش دهد.

سراییان تاکید کرد: هم اکنون ما به دنبال ارایه محتوا با حداقل هزینه و افزایش سود آوری شرکت های تولید محتوا هستیم ما در چند استان در حال ارایه بسته های اینترنتی مختلف هستیم .

مدیرعامل مخابرات با بیان اینکه هزینه اینترنت کمتر از قیمتی که هم اکنون دارد نمی شود گفت: هزینه اینترنت بالا است و هزینه آن در حال حاضر مناسب است و هزینه آن در آینده کمتر از قیمت حال حاضر ان نمی شود چرا که اینترنت از طریق شرکت های خارجی وارد ایران می شود. و تنها کاری که می توان برای افزایش بستر تولید محتوا در کشور کرد باید به آن اهمیت داد و افزایش محتوا را در دستور کار قرار داد.

رسول سراییان درباره سرعت اینترنت در ایران خاطرنشان کرد: سرعت اینترنت در ایران به خصوص فیبر نوری در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و مطابق با سایر نقاط دنیا است به همین دلیل است که کاربران در ایران باید بدانند سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به کشورهای خارجی کمترنیست.

سراییان افزود: ما به دنبال افزایش تولید محتوا از طریق انتقال محتواهای خارجی به داخل کشور هستیم و به این گونه خرید اینترنت بین الملل یک نیاز اساسی نباشد به همین دلیل است که باید به سراغ بومی سازی انتقال سرورها در ایران برویم.

این مساله می تواند دسترسی به محتوای داخل ایران افزایش و با قیمت کمتری ممکن سازد .

وی خاطرنشان کرد: در شرکت مخابرات ایران سه نوع ترافیک عرضه می‌شود ترافیک استانی، ترافیک کشوری و ترافیک بین الملل که ارزان ترین این ترافیک ها ترافیک استانی است.

مدیرعامل مخابرات تاکید کرد: تا پایان سال جاری تعرفه های مناسب اینترنت غیر حجمی ثابت با سرعت بالا  از سرعت 512 کیلو بیت بر ثانیه تا 50 مگا بیت بر ثانیه توسط مخابرات عرضه می شود تا کاربران بتوانند براساس سلیقه و نیاز خود بسته مورد نظر خود انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز