خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

تمام محصولات کشاورزی قابلیت ورود به بورس کالا را ندارند/ آغاز خرید زعفران به صورت حمایتی در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۲۸۷

مدیر عامل سازمان توسعه روستایی گفت: طرح خرید زعفران به صورت حمایتی را شروع کرده‌ایم که خرید و فروش آن در بورس کالا رقم خواهد خورد.

حسین صفایی مدیر عامل سازمان توسعه روستایی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص خرید تضمینی محصولات باغی در روستاها اظهار کرد: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل 30 محصول می شود که گندم یکی از آن ها است. نیمی از این محصولات را تولیدات باغی تشکیل می دهد که شامل سیب درختی، پرتقال، خرما، کشمش می شود.

وی افزود: 13 محصول باغی و 17 محصول زراعی مشمول قانون خرید تضمینی هستند. در سال جاری برای خرید سیب درختی خرید تضمینی انجام شده است که طلب باغداران کامل پرداخت شده است.

صفایی در رابطه با مطالبات گندم کاران گفت: در بحث گندم میزان محصول بسیار زیاد است و حجم اعتبار بالایی را می طلبد و تمام اعتبارات ملی را تحت شعاع قرارمی دهد. در سایر محصولات حجم پایین تر است و پرداخت سریع تر انجام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ارائه محصولات در بورس کالا خاطر نشان کرد: کالایی که در بورس عرضه میشود باید قابلیت استاندارد سازی و تجمیع داشته باشد، همچنین فساد پذیری پایینی داشته باشد لذا کالاهایی که این مشخصات را ندارد نمی تواند در بورس عرضه شود.

وی افزود: در خصوص لبنیات، شیر خشک در بورس کالا عرضه می‌شود اما شیر خام نمی تواند در بورس عرضه شود اما با محصولاتی که قابلیت عرضه در بورس را داشته باشند موافق هستیم. طرح خرید زعفران به صورت حمایتی را شروع کرده ایم که خرید و فروش آن در بورس کالا رقم خواهد خورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز