خبرگزاری کار ایران

کاشت زعفران و بهره برداری اقتصادی روستاییان از پخت نان؛ دست آورد طرح ترسیب کربن در یزد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۵۶

مدیرکل بیابان سازمان جنگل ها و مراتع یزد گفت: در محدوده این طرح پنج هکتار زیر کشت زعفران رفته است و بهره برداری مالی از پخت نان به اقتصاد روستاییان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از یزد؛ در مراسم بازدید از پروژه ترسیب کربن در روستای بدآف از بخش بهمن شهرستان ابرکوه یزد حمیدرضا آخوندی مدیرکل بیابان سازمان جنگل ها و مراتع یزد اظهار کرد:  روستای بدآف در ابرکوه یکی از یازده روستای مورد آزمایش طرح ترسیب کربن است. ما در این یازده روستا در سطح 70 هزار هکتار فعالیت ترسیب کربن و احیای همبستگی روستایی داشتیم. فعالیت های مختلف این پروژه اعم از کمپوست، نانوایی، کاشت زعفران و تولید صنایع دستی بوده که از شروع این پروژه به صورت پایلوت در این یازده روستا اجرایی شده است.

وی افزود: در محدوده این طرح پنج هکتار زیر کشت زعفران رفته و کلاس های آموزشی به منزله بهره برداری بهتر برای روستاییان دایر شده است. روستاییان پیاز زعفران را از خراسان به اینجا منتقل می کنند این محصول یکی از گونه های کم آب بر است که به خاطر اقلیم یزد به خوبی جواب می دهد.

آخوندی در رابطه با حمایت های سازمان جنگل ها از کشاورزان و روستاییان در این طرح تصریح کرد: ما از آموزش، کاشت، داشت، برداشت و بازاریابی به روستاییان کمک می کنیم. تاکنون 6 تا 15 کیلو در هکتار پیش بینی برداشت زعفران در این طرح  را داشته ایم که در سال سوم به آن خواهیم رسید. ما بخش های مختلف اقتصادی را در این طرح بررسی می کنیم و از روستاها به نسبت ظرفیت و استعدادشان و میزان آب بهره  خواهیم برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز