خبرگزاری کار ایران

بررسی همزمان لوایح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و امور گمرکی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۱۹۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی همزمان لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در کمیته بازرگانی این کمیسیون خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری،  درباره اقدامات کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: محورهای اصلی فعالیت کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی بررسی همزمان دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لایحه اصلاح قانون امور گمرکی است.

رییس کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مواد دو قانون مذکور به یکدیگر مرتبط بوده و برخی احکام همپوشانی داشتند، هر دو این لوایح در دستور کار کمیته بازرگانی قرار گرفت.

دلخوش تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم قاچاق و آثار منفی این موضوع بر تولید داخلی و اشتغال، بررسی لایحه مبارزه با قاچاق با اولویت در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

وی در ادامه گفتگو با خانه ملت،  گفت: جمع‌بندی جلسات کارشناسی فوق، در کمیته بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شده از اینرو کمیته بازرگانی تمامی مواد لایحه قاچاق را بررسی کرده تا در کمیسیون اقتصادی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

دلخوش تصریح کرد: در خصوص لایحه امور گمرکی نیز  جلساتی در مرکز پژوهش ها و کمیته بازرگانی برگزار شده که بعد از اتمام جلسات و بررسی کامل آن در کمیته، مصوبات مذکور در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.

رییس کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بدیهی است بررسی دو لایحه مذکور جزو اولویت های مهم کمیسیون اقتصادی است و کلیه متخصصان، صاحبنظران و فعالان اقتصادی می‌توانند اصلاحات پیشنهادی خود در خصوص این دو قانون مهم به کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز