خبرگزاری کار ایران

جزییات واگذاری های دولت به تفکیک گروه‌ها اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۴۶

۴۹۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از واگذاری ها از ابتدای واگذاری سهام شرکت های دولتی(از سال ۸۰ تا کنون) مربوط به شرکت های گروه یک و ۹۳۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال نیز مربوط به گروه دو بوده است.

به گزارش ایلنا؛ نگاهی به آمارهای مربوط به واگذاری سهام دولتی از سال ۸۰ تا کنون نشان می‌دهد تا پیش از دولت یازدهم ۳۱۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال از واگذاری ها معادل ۶۳ درصد، مربوط به گروه یک ماده ۲ قانون اصل ۴۴ بوده که این نسبت در دولت یازدهم به ۱۸۱ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال معادل ۳۷ درصد رسیده است.

همچنین ۶۹۳ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال از واگذاری ها قبل از دولت یازدهم مربوط به گروه ۲ ماده ۲ قانون اصل ۴۴ بوده است که این نسبت در دولت یازدهم ۲۴۶ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال معادل ۲۶ درصد برآورد می‌شود.

این گزارش می افزاید: از ابتدای واگذاری سهام شرکت های دولتی از سال ۸۰ تا کنون ۴۹۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از واگذاری ها مربوط به شرکت های گروه یک و ۹۳۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال نیز مربوط به گروه دو ماده ۲ سیاست های اجرایی اصل ۴۴ بوده است.

گفتنی است؛ به‌استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰ درصد سهام شرکت های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل ۲ این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه ۲ ماده ۲، همچنان ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه ۲ را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰ درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز