خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پتروشیمی جم:

ایران قرارداد افزایش تولید اتیلن با فرانسه و آلمان امضا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۲۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در حاشیه بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به برنامه افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم، اعلام کرد: گفتگوها با لینده آلمان و تکنیپ فرانسه در آستانه توافق نهایی و امضای قرارداد است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سید حسین میرافضلی در تشریح برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم، گفت: هم اکنون با شرکت‌های لینده آلمان و تکنیپ فرانسه مذاکراتی را برای اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه این گفتگوها در آستانه توافق نهایی و امضای قرار داد همکاری قرار دارد، تصریح کرد: در صورت توافق و امضای قرارداد پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم حدود 20 درصد نسبت به وضع موجود افزایش یابد.

امضای قرارداد جدید ایران با ساینوپک چین در صنعت پتروشیمی

میرافضلی همچنین از امضای قرارداد تامین کاتالیست تولید دو محصول خاص پلیمری با شرکت ساینوپک چین خبر داد وگفت: تولید انبوه و تجاری محصول پلیمری pe100 نچرال در پتروشیمی جم آغاز شد.

وی در تشریح توافق جدید پتروشیمی جم و شرکت ساینوپک چین برای تامین کاتالیست مورد نیاز تولید «پلی اتیلن پایپ گرید مشکی» برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: امسال پتروشیمی جم با شرکت ساینوپک چین قرارداد همکاری امضا کرده ایم و تولید پلیمر pe100 نچرال آغاز شده به طوری که تست‌ها برای تولید این محصول پلیمری به بهترین شکل جواب داده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه برای تولید این محصول جدید پلیمری باید واحد تولیدی 500 ساعت زیر تست می‌ماند ولی بالای 1000 ساعت را هم جواب داده است، تصریح کرد: بر این اساس با به پایان رسیدن دوره تولید آزمایشی برنامه‌ریزی کرده ایم تا نیمه دوم سال 96 میزان زیادی گرید پایپ نچرال تولید کرده و برای تولید پایپ مشکی هم برنامه ریزی آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای هر دو مدل می توانیم سالانه حدود 300 هزار تن تولید کنیم که تقاضا برای این محصولات در بازار داخلی و هم صادراتی وجود دارد، یادآور شد: بر این اساس برای تامین کاتالیست تولید این دو محصول پلیمری با ساینوپک چین مذاکره کرده‌ایم و در نهایت به توافق رسیده ایم.

میرافضلی با یادآوری اینکه برای تولید پایپ مشکی یکسری مشکلات فنی وجود داشت که در حال برطرف کردن آنها هستیم، اظهار داشت: درخصوص پایپ نچرال تاکنون بالغ بر 10 هزار تن تولید و عرضه کرده‌ایم.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تولید این محصول پلیمری در کشورهای رقیب همچون عربستان سعودی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز تولید این دو محصول پلیمری در ایران، تولید گرید مشکی در صنعت پتروشیمی عربستان هم آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیش از این با اعلام اینکه یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید این محصول ویژه پلیمری، تامین کاتالیست آن بود، تصریح کرده بود: با این وجود کاتالیست مورد نیاز برای این محصول پلیمری به جای کشورهای غربی از منابع در دسترس آسیایی تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز