خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید:

جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید / انعقاد تفاهم نامه با هشت شرکت خارجی برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۵۸۲

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است گفت: برای افزایش و ارتقای کیفیت ساختمان با هشت شرکت خارجی تفاهم‌نامه منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود میریان در نهمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه اینوکس درکیش با بیان اینکه بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی جمعیت شهرنشینی در کشورمان بسیار افزایش یافت و مهاجرت از روستا به سمت شهرها با رشد بسیار سریع مواجه شد گفت: از این رو وزارت راه و شهرسازی وقت تصمیم بر این گرفت که نسبت به ساماندهی مناطق مهاجرپذیر در حاشیه شهرهای بزرگ اقدام کند.

وی افزود: در حالی که در سال ۱۳۵۷ تعداد شهرها در کشورمان ۴۵۰ شهر بود، به این تعداد ۸۰۰ شهر دیگر اضافه شد و این نشان از سرعت بالای شهرنشینی در کشورمان در طول سال‌های اخیر دارد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در سال ۱۳۳۵ جمعیت شهرنشین‌ها ۳۰ درصد کل جمعیت کشور بود اما امروز جمعیت شهرنشینی به بالاتر از ۷۸ درصد رسیده است.

میریان ادامه داد: به همین منظور برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های مهاجرپذیر در اواخر دهه ۶۰ وزارت شهرسازی وقت اقدام به تاسیس شهرهای جدید کرد که در آن زمان برای ۱۸ شهر جدید مکان مشخص شد.

میریان افزود: برای کلانشهر تهران، شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه پیش بینی شد. برای استان البرز شهر هشتگرد و برای استان اصفهان شهر بهارستان ، مجلسی و فولادشهر مشخص شد. در آذربایجان شرقی شهر جدید سهند و در استان فارس شهر جدید صبرا و در خراسان مرکزی احداث دو شهر گلبهار و بینالود مصوب شد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اامه دادک همچنین در استان بوشهر شهر جدید عالی شهر و در سیستان و بلوچستان دو شهر تیس و رامشاد در استان هرمزگان شهر جدید علوی و در استان مرکزی شهرهای امیرکبیر و مهاجران و در استان خوزستان شهرهای رامین و شیرین‌شهر مشخص شدند.

میریان تاکید کرد: در حالی که قرار بر این بود در این شهرهای جدید جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری از جمعییت کشور ساکن شوند این شهرها در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر تاکنون جمعیت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه سالانه نرخ رشد سالانه اقتصادی باید به ۸ درصد برسد و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از سرمایه‌گذاران د اخلی و استفاده از منابع خارجی.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از این رو شرکت عمران شهرهای جدید برای برنامه‌ریزی و مدیریت و افزایش سرمایه‌گذاری از شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری استفاه می‌کند و وجه غالب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید عموما توسط مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان جذب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور اظهار داشت: در حالی که تا سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌ها در شهرهای جدید قابل توجه نبوده اما روند جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق از سال ۹۲ تا ۹۶ روند افزایشی و صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌گذرای در شهرهای جدید ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۳ به بیش از ۴۸ میلیارد تومان و در سال بعد آن به ۷۲۳ میلیارد تومان رسید.

میریان ادامه داد: در سال ۹۴ ، ۲۵ فقره سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید انجام شد و در سال ۹۵ چیزی حدود ۵۰۳ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: جمع سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۶ به ۱۸۰۰ میلیارد رسید این در حالی بود که شرایط جذب سرمایه‌گذاری در کشورمان چندان مساعد نبود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال میزان جذب سرمایه‌گذرای به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

میریان ادامه داد: تنها به سرمایه‌گذاری‌های داخلی اکتفا نکردیم و با شرکت‌های خارجی هم همواره در ارتباط بودیم تاکنو با هشت شرکت خارجی تفاهم نامه تبادل تجربه به امضا رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: با شرکت‌های آلمانی برای ارتقای فناوری‌ها و افزایش کیفیت ساخت و ساز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی پنج تفاهم‌نامه به امضا رساندیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز