خبرگزاری کار ایران

مطالبات گندمکاران تا پایان آبان ماه تسویه می شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۵۰۶

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون ۷۸ درصد پول گندم­کاران کشور پرداخت شده و ۲۲ درصد باقیمانده آن تا پایان آبان ماه تسویه می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده گفت:از هفته گذشته نیز ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به گندم­کاران پرداخت شده است.

وی با بیان این که با آغاز فصل جدید کشت و نیاز کشاورزان به نقدینگی وزارت جهاد کشاورزی تمامی تلاش خود را برای تسویه طلب گندم­کاران انجام می دهد، اظهار داشت: ما دست کشاورزان را می بوسیم و بابت این تاخیر عذر خواهی می کنیم.

بخشنده افزود: ۲۲ درصد باقیمانده طلب گندم­کاران به طور عمده مربوط به استان های سردسیر کشور است که کشت جدید آنها نیز باید زودتر از سایر استان ها و قبل از سرما انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تلاش خود را انجام داده تا بتوانیم طلب گندم­کاران را از خزانه دولت و سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از دیروز معادل ۲۶۲۰ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و یکی دو هفته مراحل انتشار و تبدیل آن به پول طول می کشد.

وی در مورد قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز گفت: قیمت خرید تضمینی ۴۰ محصول زراعی و باغی باید هر سال تا اول مهرماه که فصل کشت است مشخص شود و از این رو وزیر جهاد کشاورزی رسما در تیرماه امسال پیشنهادش را در زمینه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دبیرخانه شورای اقتصاد مستقر در سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است.

بخشنده افزود: ما تا این هفته در مورد قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی با سازمان برنامه بودجه به توافق نرسیده ایم و قرار شده قیمت های تضمینی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به طور مستقیم در شورای اقتصاد به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و ۱۲ وزیر عضو مطرح شود و امیدوارم ظرف دو هفته آینده ما هم این قیمت ها را اعلام کنیم.

تخصیص ۴۵ درصد از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار توسعه روستایی و عشایری به بخش کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره سهم وزارت جهاد کشاورزی از ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار توسعه روستایی و عشایری گفت: در قانون اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال و توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری از محل صنایع صندوق توسعه ملی آمده که دولت باید آیین نامه اجرایی این قانون را تصویب و به استان های کشور برای اجرا ابلاغ کند.

وی افزود: بر اساس این قانون رقم ۱.۵ میلیارد دلار که معادل ۵۵۰۰ میلیارد تومان است باید با همین مقدار منابع بانک های عامل شامل بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و دو صندوق کار آفرینی امید و صندوق توسعه بخش کشاورزی تلفیق شود که جمع آن ۱۱ هزار میلیارد تومان می شود.

بخشنده با بیان اینکه نرخ سود سهم دولت صفر درصد و نرخ سود آورده بانک ها ۱۸ درصد است و تلفیق این دو ۹ درصد می شود، اظهار داشت: اما بر اساس قانون این تسهیلات باید با نرخ سود ۶ درصد در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز سه شنبه در آخرین جلسه کمیته فرعی کمیسیون اقتصاد دولت، آیین نامه این اعتبار نهایی شد و امیدواریم حداکثر تا هفته آینده در دولت نیز تصویب شود.

بخشنده ادامه داد: در صورتی که تغییراتی در این آیین نامه صورت نگیرد، حداقل ۴۵ درصد اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومانی توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری به بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد:بر اساس این آیین نامه، ۱۰ درصد نیز برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نواحی صنعتی مستقر در مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده که بخش کشاورزی نیز از آن سهم خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:در این آیین نامه آمده، اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی،معادن کوچک،ICT،خدمات و میراث فرهنگی و گردشگری در مناطق روستایی و عشایری و شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز