خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

باید محدوده فضای سایبری ایران را تعریف کنیم/ آمریکا با فضای سایبری به دنبال فتنه است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۴۱

سردار جلالی گفت: ما در فضای سایبری باید محدوده دفاع را مشخص کنیم در حقیقت باید محدوده فضای سایبری ایران را تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش روز پدافند غیرعامل گفت: حوزه سایبری و ارتباطات در حال رشد بزرگی است امروزه اقدامات بسیاری در حوزه سایبری انجام می‌شود که زیرساخت و ماهیت سایر حوزه‌های ادغام شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جلالی ادامه داد: زمانی که همه چیز سایبری می‌شود قابلیت‌های حوزه سایبری و کارکردهای آن افزایش پیدا می‌کند این قابلیت‌ها فرصت محور است اما در کنار این شاهد تغییراتی در حوزه اینترنت اشیا هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: یکی از مزایای حوزه سایبری تحقق دیپلماسی عمومی است. برای مثال زمانی که ترامپ نطقی را در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی می‌خواند دو تا سه میلیون نفر در کشور جواب آن را می‌دهند که این لطف فضای سایبری است.

وی تاکید کرد: اینترنت اشیا در کشور در حال راه‌اندازی است. امروزه شاهد هوشمند شدن زیرساخت‌های شهری و تحقق پروژه شهر هوشمند با قابلیت کارکرد بالا هستیم در ایران شهرداری‌ها با شرکت‌های خارجی برای پیاده سازی پروژه شهر هوشمند قراردادی امضا کرده است.

سردار جلالی با بیان اینکه آمریکا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال ایجاد فتنه در سایر کشورها است، گفت: آمریکا از شبکه‌های اجتماعی به منظور توهین، اعتراض و نارضایتی یک ملت از نظام خود استفاده می‌کند. به همین دلیل است که توانسته همواره با استفاده از فضای مجازی فتنه را گسترش دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در رابطه با تهاجم سایبری آمریکا به ایران خاطرنشان کرد: آمریکا همواره اعلام می‌کند که ایران در فعالیت های هجومی سایبری به فضای سایبری آمریکا دست داشته است این در حالی است که این گفته‌ها حقیقت ندارد و فقط به دنبال فشار آوردن به ایران هستند. هر کشوری می‌تواند ایران را نقطه هدف قرار دهد و از طریق ایران به آنها حمله کند به همین دلیل ا ست که صحبت‌های آنها صحت ندارد.

وی با اشاره به وضعیت پدافند غیرعامل و فضای سایبری تاکید کرد: موضوع پدافند غیرعامل دفاع از کشور و زیرساخت‌های مهم از یک ارتش سایبری است. یکی از مهمترین بحث‌های این حوزه شبکه ملی اطلاعات است که می‌تواند سرعت بالایی در انتقال اطلاعات در داخل کشور ایجاد کند.

وی افزود: ما در فضای سایبری باید محدوده دفاع را مشخص کنیم در حقیقت باید محدوده فضای سایبری ایران را تعریف کنیم. ما باید از فضای مجازی و مواد آن محافظت کنیم برای مثال چون پول ما در حال تبدیل از حالت کاغذی به دیجیتال است باید به اندازه ارزش آن حفاظت در نظر بگیریم.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در رابطه با تحریم‌های سایبری گفت: زماین که وابستگی ایجاد می‌شود تحریم‌های سایبری مشکلاتی را ایجاد می‌کند باید سعی کنیم تا ارتباطات حفظ و وابستگی نداشته وجود نداشته باشد. شبکه ملی اطلاعات می‌تواند تحریم‌های سایبری را از بین ببرد.

سردار جلالی اظهار کرد: امروز سامانه نظارت ابری ایرانی با نام پادوش معرفی می‌شود که حاصل فعالیت نخبگان ایرانی است. همچنین تدوین پیوند پدافند غیرعامل در شبکه ملی اطلاعات و استفاده از نخبگان سرباز به منظور تولید نرم افزارهای بومی با چسب سربازی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز