خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

واسطه‌گران اصرار به فروش هواپیمای غیرتخصصی فلایت چک را به ایران داشتند/ مسافران گرانفروشان بلیت نجف را معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۴۲

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با پیشنهاد واسطه‌گران برای فروش هواپیمای غیرتخصصی فلایت چک مخالفت کردیم و همین عامل ایجاد حواشی اخیر بود، گفت: مسافران آژانس‌هایی که بلیت هواپیمای نجف را گرانتر از نرخ مصوب می‌فروشند را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات در فرودگاه‌ها منجر به رشد تعداد پروازها و استفاده مسافران از حمل و نقل هوایی شد، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این رشد جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی به دلیل اعمال روش‌های درست از جمله آزادسازی نرخ بلیت و امکانات در چارچوب اقتصاد مقاومتی بوده است. 

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه نرخ رشد جابجایی مسافر از حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل در سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: در سال جاری هم تا به امروز شاهد رشد 5 درصدی جابجایی مسافر از طریق هواپیما بوده‌ایم که این نشانه نقطه قوت صنعت حمل و نقل هوایی است.

عابدزاده همچنین با اشاره به اعطای گواهینامه‌های بین المللی به فرودگاه‌های لار و زاهدان اظهار داشت: خوشبختانه این دو فرودگاه توانسته‌اند گواهینامه ایمنی را دریافت کنند البته اینکه تعدادی از فرودگاه‌ها هنوز این گواهینامه‌ها را دریافت نکرده‌اند به این معنی نیست که این فرودگاه‌ها ایمن نیستند و بسیاری از این فرودگاه‌ها در حال دریافت گواهینامه ایمنی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پروازهای اربعین و گران‌فروشی فرودگاه نجف گفت: از آنجایی که تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به نجف بسیار زیاد است و عرضه هم محدود، شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند یک نرخ ثابت برای بلیت این پروازها در نظر بگیرند چرا که احتمال سوء استفاده برخی از آژانس‌ها برای گرانفروشی وجود داشت.

وی افزود: همچنین شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند یک لیست محدود از آژانس‌ها را برای فروش بلیت نجف در ایام اربعین به مردم معرفی کنند تا از خرید و فروش بلیت در بازار سیاه جلوگیری شود.

رئیس سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به رفتار مسئولان فرودگاه نجف مبنی بر افزایش قیمت سوخت و نرخ هندلینگ فرودگاهی اظهار داشت: مذاکراتی را برای تعدیل قیمت‌ها انجام داده‌ایم و از مسئولان عراقی در حال پیگیری هستیم البته برخی از ایرلاین‌ها تصمیم‌ گرفتند پرواز خود را به فرودگاه‌های بغداد منتقل کنند.

عابدزاده با اشاره به برخورد با آژانس‌هایی که بلیت نجف را گرانتر از نرخ مصوب به مردم فروخته‌اند، گفت:‌ تاکنون مانع از فعالیت چند آژانس شده‌ایم و اگر کسی مستنداتی مبنی بر گرانفروشی از سایر آژانس‌ها دارد، می‌تواند مستندات خود را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار د هد تا با آن آژانس متخلف برخورد قانونی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده برای قراردادهای خرید هواپیماهای فلایت چک اظهار داشت: برای حفظ ایمنی فرودگاه‌های کشور به هواپیماهای فلایت چک نیاز جدی وجود دارد. از سال 52 تا 92 بررسی ایمنی فرودگاه‌های کشور با دو فروند هواپیمای فلایت چک انجام می‌شد و این دو فروند هواپیما در طول 40 سال این اقدامات را انجام می‌دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از خروج این دو هواپیما از ناوگان نیاز مبرم به خرید هواپیماهای فلایت چک داشتیم اولین فروند هواپیمای فلایت چک را در دوران تحریم و در شرایط بسیار سخت خریداری کردیم. تصمیم ب راین بود که هواپیمای دوم و سوم را خریداری کنیم و باید هواپیمایی خریداری می‌شد که مورد تایید باشد.

وی تاکید کرد: در این بین عده‌ای اصرار بر این داشتند هواپیمایی که مورد تایید ما نیست را به کشور وارد کنند، هواپیمایی که قابلیت‌های مورد نیاز را نداشت را خریداری نکردیم بنابراین عده‌ای واسطه‌گر حواشی را برای قرارداد خرید هواپیمای فلایت چک ایجاد کردند.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: هواپیمایی که واسطه‌گران اصرار فروش آن به ایران را داشتند صفحه پروازی 20 هزار پایی را داشت که اساسا مناسب شرایط جوی و جغرافیایی ایران نبود و با خرید آن مخالفت شد و همین عامل ایجاد هیاهو و حواشی از سوی واسطه‌گران شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز