خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو:

بسته ای برای اقتصادی کردن طرح های صنعت آب و برق در 4 سال آتی طراحی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۱۲

سرپرست وزارت نیرو گفت: با توجه به پیش بینی ها برای پوشش دادن نیاز برق مصرفی در 10 سال آینده، بایستی حداقل 50 هزار مگاوات به ظرفیت کنونی شبکه برق کشور اضافه شود.

به گزارش ایلنا، «ستار محمودی» سرپرست وزارت نیرو  اظهار داشت: ظفیت فعلی نصب شده برق کشور 77 هزار مگاوات و جزو کشورهای برتر منطقه در تولید برق و نیروگاه سازی در جهان هستیم، که این امر بیانگر توانایی و ظرفیت شبکه برق کشور و این صنعت در کشور است.

وی افزود: همچنین وزارت نیرو به علت وجود سرمایه انسانی بسیار خوبی که دارد، می تواند در صورت وجود ابزارها و سیستم های  نوین توزیع و  انتقال و البته نیروگاه های با راندمان بالاتر، میزان ظرفیت فعلی برق در کشور را به چند برابر برساند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این صنعت انجام شد از جمله اینکه ما توانستیم تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور را برقدار کنیم.

سرپرست وزارت نیرو گفت: همچنین سهم بخش خصوصی در این صنعت با شدت بالا رفت و ما آلان شاهد این هستیم که بیشاز 50 درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خوصی تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در سال 92 حدود 125 دقیقه  فرکانس خارج از بازه مجاز داشتیم که این امر در پایان سال 95 به حدود 12 دقیقه در سال رسیده است.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های توسعه و روند رشد مصرف، ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها برای پوشش دادن نیاز برق مصرفی در 10 سال آینده، بایستی حداقل 50 هزار مگاوات به ظرفیت کنونی شبکه برق کشور اضافه شود.

وی گفت: در حال حاضر پتانسیل نصب انرژی های نو در کشور حدود 75 هزار مگاوات برآورد شده است که برنامه وزارت نیرو  این است در 5 سال آینده، ظرفیت نصب شده این انرژی ها را  در کشور  به 5 هزار مگاوات برساند.

محمودی با اشاره به برنامه ها و استراتژی های وزارت نیرو در صنعت برق برای سال های آتی گفت: برنامه وزارت نیرو برای سال های آتی این است که صنعت آب و برق کشور را از نظر اقتصادی خودکفا و به صرفه بکند.

وی تصریح کرد: بسته ای برای اقتصادی شدن طرح های آب و برق و مشارکت فعال تر بخش خصوصی طراحی شده که امیدواریم در 4 سال آتی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در صنعت آب و برق مشکلات فنی چندانی وجود ندارد، و عمده مشکل این صنعت به اقتصاد آن برمی گردد که امیدواریم با اجرای این بسته بتوانیم بر بخشی از این مشکلات درآینده فائق آییم.

وی اضافه کرد: از استراتژی های دیگر وزارت نیرو برای سال های آتی تقویت بخش داخلی صنعت برق، حرکت در مرزهای دانش و انتقال تکنولوژی، توسعه و تقویت بخش صادرات این صنعت و البته تربیت نسلی نو برای خلق ارزش های بدیع در این صنعت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز