خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس کالا در گفت‌وگو با ایلنا:

بازرگانان خارجی با دریافت کد می‌توانند از بورس کالا خریداری کنند/مذاکره با بانکها برای حذف پول در خریدهای خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۱۴

حامد سلطانی نژاد گفت: اگر زیر ساختهای بانکی تامین شود نیازی نیست که این تبدیل صورت بگیرد بر همین اساس در حال مذاکره با بانکها هستیم به هر حال کار کردن با دلار برای آنها مخاطرات خاصی دارد.

حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص خرید محصولات ارائه شده در بورس توسط بازرگانان خارجی گفت: بازرگانان خارجی اعم از شخصیت های حقیقی و حقوقی می توانند یک کد معاملاتی دریافت کنند که این امر جهت تائید هویت خریدار است.

وی ادامه داد:بحث دیگر که قسمت سخت ماجرا است جابجایی پول است که باید آنها ریال ارائه کنند البته اگر زیر ساختهای بانکی تامین شود نیازی نیست که این تبدیل صورت بگیرد بر همین اساس در حال مذاکره با بانکها هستیم. به هر حال کار کردن با دلار برای آنها مخاطرات خاصی دارد.

وی با اشاره به مزایای خرید کالا از بورس تصریح کرد: اگر بازرگانان خارجی از بورس خرید کنند می توانند از کیفیت مطمئن باشند چون بورس از فروشنده برای کیفیت کالا تضامین می خواهد که این امر به بازرگانان خارجی به خصوص عراقی ها کمک شایانی می کنند چون تاجران این کشور بیشترین نارضایتی را از کیفیت کالا ها داشته اند.

سلطانی نژاد افزود: فروشنده های حاضر در بورس معمولا در خصوص کیفیت ریسک نمی کنند چون می دانند تضامین آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در پایان گفت: گمرک کالاهایی که از بورس خریداری می شود را در کریدور سبز قرار می دهد و تاکنون محموله هایی از آرد و گندم از این طریق به کشور عراق صادر شده است ضمن آنکه هیچ محدودیتی در فروش کالا  به بازرگانان خارجی نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز