خبرگزاری کار ایران

ماجرای ضمانتنامه‌های واهی که در یک شعبه بانک سپه کشف شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۷۳۱

مدیرعامل بانک سپه از کشف و شناسایی صدور ضمانتنامه های واهی در یکی از شعبه های این بانک خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ محمدکاظم چقازردی گفت: چهارشنبه گذشته ( بیست و ششم مهرماه ) هنگام بررسی عملکرد واحدها مشخص شد فردی که در بخش های اقتصادی مختلف از جمله خرید و فروش رایانه و تجهیزات جانبی، ساختمان سازی و صرافی فعالیت داشته و در شرکت های زیرمجموعه وی حدود چند صد نفر کارمند مشغول کارند، با فریب و تطمیع رییس یک شعبه بدون رعایت ضوابط و مقررات ضمانتنامه های واهی دریافت کرده و آنها را برای دسترسی به نقدینگی به همراه فاکتورهای جعلی و قراردادهای غیرواقعی به برخی شرکت های کارگزاری و لیزینگ ها ارائه کرده است.

چقازردی افزود: با کشف موضوع و اتخاذ تدابیر لازم، فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری پنجشنبه (بیست و هفتم مهرماه) نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و دارایی های وی و شرکت های تابع به نام بانک اقدام شد.

به گفته وی، سررسید عمده این ضمانتنامه های واهی، سال آتی است.

این مسوول افزود: گزارش های لازم به همراه مدارک و مستندات به مراجع قانونی ذیربط ارائه و افراد معرفی شدند.

مدیرعامل بانک سپه از وزارت اطلاعات، مراجع قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و... که هماهنگی و همکاری لازم را با بانک داشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز