خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل همراه اول در گفت‌وگو با ایلنا:

ارائه وای‌فای رایگان به زائران ایرانی و خارجی/مذاکره با اپراتورهای عراقی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت سرویس‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۹۹۶

وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول گفت: سرویس اختصاصی و رایگان وای‌فای همراه اول به همه زائران ایرانی، عراقی و سایر کشورها ارائه می‌شود و مشترکان سایر اپراتورها و مردم عراق نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وحید صدوقی، مدیر عامل همراه اول در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با خدمات همراه اول در ایام اربعین گفت: سال گذشته 3 میلیون زائر ایرانی برای ایام اربعین در کشور عراق حضور داشتند و با توجه به نیاز سرویس ارتباطی این حجم زیاد از زائران هر ساله هماهنگی‌های گسترده‌ای به منظور ارائه بهتر خدمات انجام می‌شود. همراه اول هرساله سعی کرده است با توجه به قراردادهایی که با اپراتورهای عراقی امضا می‌کند، بتواند خدمات بهتری را با هزینه‌ای کمتر به زائران حسینی ارائه دهد. در سفر عراق با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف ما مذاکره با اپراتورهای عراقی برای افزایش سطح کیفیت ارتباطی، کاهش هزینه سرویس‌های ارتباطی برای زائران است.

مدیر عامل همراه اول با بیان این که در ایام اربعین سانسور بین المللی رخ می‌دهد، گفت: با توجه به حجم میلیونی زائران و پیاده‌روی تعداد زیادی زائر از کشور ایران و سایر کشورها در مسیر نجف به کربلا شبکه‌های ارتباطی اپراتورهای عراقی پاسخگوی نیاز زائران نیست و همین مسئله باعث شده تا سانسور بین المللی رخ دهد.

صدوقی با تاکید بر مزایای شبکه اینترنت در ایام اربعین گفت: زمانی که زیر ساخت دیتا ایجاد می‌شود، مشترکان می‌توانند از رویداد بزرگ اربعین تصاویر و فیلم به اشتراک بگذارند، در حقیقت مردم پیام رسان این حرکت بزرگ شوند به همین دلیل همراه اول در دو سال گذشته در بین الحرمین، حرم امام علی (ع) و کاظمین شبکه اختصاصی وای فای ایجاد کرد و امسال نیز علاوه بر نقاط تحت پوشش سال‌های گذشته در سامرا نیز شبکه اختصاصی وای فای ایجاد شده است که در طی سال خدمات رایگان را به زائران ارائه می‌دهد اما همراه اول برای ایام اربعین با آمادگی کامل و برنامه ریزی اقداماتی را انجام داده است که از جمله آن‌ها باید به نصب کیوسک وای فای و سایر خدمات در هر 2 کیلومتر در مسیر پیاده‌روی 100 کیلومتری اشاره داشت که در حال حاضر تنها نیاز به مجوز از مقامات عراقی دارد و امیدواریم با سفر مهندس آذری جهرمی به عراق این مجوز به منظور ارائه سرویس به زائران حسینی کسب شود.

وی در رابطه با خدمات وای فای همراه اول در ایام اربعین خاطر نشان کرد: همراه اول در دو سال گذشته توانست سرویس قابل قبولی را در ایام اربعین ارائه دهد. سال گذشته ترافیک وای فای همراه اول در مسیر نجف به کربلا به بیشتر از 25 ترابایت رسید و برای ایام اربعین امسال زیر ساخت بهتری از جمله نصب دکل‌های مناسب برای ارتباط رادیویی و استفاده از شبکه فیبر نوری را در نظر گرفته شده است که امیدواریم با هماهنگی مقامات عراقی سرویس مناسبی را به زائران امام حسین (ع) ارائه دهیم. سرویس اختصاصی و رایگان وای فای همراه اول به همه زائران ایرانی، عراقی و سایر کشورها ارائه می‌شود و مشترکان سایر اپراتورها و مردم عراق نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر عامل همراه اول با بیان این که سرویس رومینگ گران است و مشترکان بهتر است از خدمات رایگان همراه اول استفاده کنند، گفت: مردم باید بدانند که سرویس رومینگ گران است و برای استفاده از شبکه ارتباطی وقتی به یک کشوری می‌روند، سرویس رومینگ به عنوان گزینه ارتباطی هزینه بالایی برای آن‌ها در پی دارد. همراه اول به منظور کاهش هزینه‌های زائران اربعین حسینی قابلیت پیامک رایگان را قرار داده است که با استفاده از آن افرادی که با زائرین در ارتباط هستند می‌توانند به صورت رایگان برای زائر پیامک ارسال کنند. همچنین استفاده از USSD برای استفاده از سرویس‌ها و انجام پرداخت رایگان است که می‌تواند راه‌حلی برای انجام امور روزمره زائران حسینی باشد.

صدوقی با تاکید بر این که سرویس‌های همراه اول در ایام اربعین مقرون به صرفه است، تصریح کرد: همراه اول به دنبال توافق با اپراتورهای عراقی به منظور ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت تمام شده همچون اپراتورهای عراقی به مشترکان خود است تا در نهایت مقرون به صرفه باشد و زائران ایرانی به سراغ استفاده از سیم کارت‌های عراقی نروند. سرویس اختصاصی و رایگان وای فای اول نقطه تمایز همراه اول با اپراتورهای عراقی است که برای آن زیرساخت‌های مناسب و گسترده‌ای استفاده شده است که قطعا مورد توجه زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز