خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت عراق در گفت‌وگو با ایلنا؛

شرکت‌های دارویی ایران تنبل هستند / امتیازات وزارت بهداشت عراق برای شرکت‌های دارویی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۶۸

علی عباس گفت: من نمی‌دانم چرا ایرانی‌ها این‌قدر در زمینه صادرات دارو تنبل هستند و حتی به خود زحمت نمی‌دهند که در نمایشگاه‌های عراق شرکت کنند و محصولات خود را معرفی کنند. در حالی که شرکت‌های اروپایی دوسوم هزینه خود در عراق را صرف تبلیغات می‌کنند.

مصاف بن علی عباس معاون شرکت دارو و تشکیلات پزشکی وزارت بهداشت با عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت دارو در این کشور گفت: ما سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به تجهیزات پزشکی، دارویی و دامپزشکی احتیاج داریم که تهیه آن به عهده این معاونت است. اما به دلیل بحران مالی و کاهش بودجه کشور متاسفانه در سال گذشته بیش از ۴۰درصد از این مبلغ را نتوانستیم محقق کنیم این درحالی است که در حال حاضر ۸۰ درصد از داروهای مورد نیاز خود را وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ من به ایران سفر کردم و در دانشگاه علوم پزشکی با شرکت‌های مطرح دارویی مذاکره کردیم و از حضور آنها در بازار عراق استقبال کردیم. اما حرکت لاک پشتی آنها سبب شد که امروز بخش عظیمی از بازار داروها و تجهیزات پزشکی عراق در دست کشورهای دیگری باشد.

علی عباس تصریح کرد: تجارت دارو مانند تجارت سایر اقلام نیست. بلکه نیاز به پروتکل‌های خاص قانونی دارد. به طور مثال یک شرکت صادر کننده دارویی به عراق حتما باید در کشور مان شرکت ثبت شده داشته باشد. و پرسنل آنها حضور فیزیکی داشته باشند. همانطور که شما برای داروهای وارداتی خود این قانون را دارید.

معاون وزیر بهداشت عراق با اشاره به نزدیکی اجتماعی و فرهنگی مردم دو کشور گفت: ما برای شرکت‌های ایرانی دو سال است که امتیازات خاصی قائل شده‌ایم که آنها بتوانند حضور قوی‌تری در عراق داشته باشند. اما متاسفانه فقط تعداد انگشت‌شماری از این شرکت‌ها از این تسهیلات استفاده کردند.

وی با انتقاد از نحوه حضور شرکت‌های ایرانی در عراق گفت: من نمی‌دانم چرا ایرانی‌ها این‌قدر در زمینه صادرات دارو تنبل هستند و حتی به خود زحمت نمی‌دهند که در نمایشگاه‌های عراق شرکت کنند و محصولات خود را معرفی کنند. در حالی که شرکت‌های اروپایی دوسوم هزینه خود در عراق را صرف تبلیغات می‌کنند.

وی تصریح کرد: دارو برای مردم عراق مساله حساسی است و به سختی به یک برند آرایشی و بهداشتی اطمینان می‌کنند. شرکت‌های ایرانی ابتدا باید خود را به شهروندان عراقی معرفی کنند.

وی در پایان به شرکت‌های ایرانی توصیه کرد که در کنار ثبت شرکت محصولات خود را نیز ثبت کنند و در بخش تولید دارو در عراق به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم یا جویس‌منتر مشارکت کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز