خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

فروش نفت ایران محدود نمی‌شود/ فشارهای ترامپ وصله پینه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۵۹

غرضی گفت: اگر ترامپ از برجام خارج شود شرایط قبلی یعنی زمان تحریم به وجود نمی آید که بتوانند کشتیرانی را محدود کنند و یا مانع فروش نفت شوند.

محمد غرضی وزیر اسبق نفت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در خصوص خروج از برجام اظهار داشت: اگر ترامپ از برجام خارج شود شرایط قبلی یعنی زمان تحریم  بوجود نمی آید که بتواند کشتیرانی را محدود کند و یا مانع فروش نفت شود زیرا اتفاقات آن زمان به این دلیل بود که شورای امنیت سازمان ملل تحریم اعمال کرده بود اما امروز خروج امریکا از برجام تاثیری بر بازگشت تحریم‌های جهانی ندارد فقط تحریم های امریکایی را ادامه می دهد بنابراین شرایط قبل بوجود نمی‌آید.

وی تصریح کرد: تحریم‌های آمریکایی تحریم هایی است که کنگره و یا رئیس جمهور آمریکا در حد قدرت خودش عمل می‌کند و جهانی نیست مثلا شاید بتواند به شرکت هایی که با ایران کار می کنند و یا بانک‌ها را جریمه کند و به صورت وصله پینه ای فشار بیاورد و حداکثر این است که می خواهد سرمایه گذاری خارجی را محدود کند اما فروش نفت محدود نمی‌شود.

غرضی با بیان اینکه با وجود سنگ اندازی های آمریکا برجام می‌ماند، خاطرنشان کرد: ما طی 4 دهه گذشته با وجود برخی محدودیت‌ها توانسته‌ایم صنعت نفت را اداره کنیم گرچه به لحاظ تکنولوژیکی همواره مشکلاتی داشته‌ایم.  

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی صنعت نفت با قبل از انقلاب قابل مقایسه است، گفت: امروز فقط به لحاظ ظرفیت تولید از قبل از انقلاب کمتر تولید می‌کنیم اما در زمینه توسعه صنعت نفت روند رو به رشدی را طی می‌کنیم. بنا بر این با اقدامات مثبتی که در این صنعت در حال انجام است نباید نگران وارد شدن آسیب جدی به اقتصاد کشور باشیم. 

وزیر اسبق نفت تاکید کرد: در صورت اعمال محدودیت از سوی امریکا چنانچه مدیریت ها در کشور صحیح باشد و به خودمان اتکا داشته و هزینه‌ها  را کم کنیم مشکلات قابل جبران است. 

وی یادآور شد: امکان ندارد تحرم های سازمان ملل برگردد چون همه اعضای 1+5 غیر از امریکا مخالف بازگشت تحریم علیه ایران هستند و با یک رای نمی شود تحریم کرد، ترامپ هم فقط به خاطر موقعیت داخلی خودش به دنبال بهره برداری سیاسی از این موضوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز