خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بازرگانی عراق بیان کرد:

دعوت از شرکت های ایرانی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی/ سهم 6 میلیاردی ایران از تجارت 200 میلیاردی عراق

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۵۲

قائم مقام وزیر بازرگانی عراق گفت: در حال حاضر ما نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه سیلو سازی، ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی هستیم. همچنین در بخش کشاورزی و صنعتی باید فعالیت‌های دو کشور گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش ایران و عراق که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است قائم مقام وزیر بازرگانی عراق با اشاره به صحبت های نهاوندیان و آل اسحاق گفت: صحبت‌هایی که این دو بزرگوار مطرح کردند مشکلات مشترکی است که تجار عراقی نیز با آن روبه رو هستند.

طبیب الموسوی ادامه داد: هیچ کس منکر نقش ایران در پیروزی‌های اخیر عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیست و من حامل پیام تشکر و قدردانی نخست وزیر و ملت عراق برای شما هستم.

ما دارای اشتراکات زیادی در حوزه های فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیم و به راحتی می‌توانیم همکاری اقتصادی با یکدیگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم تجارت خارجی عراق 200 میلیارد دلار است که سهم ایران از این رقم 6 میلیارد دلار است که این از نظر ما ناچیز است. ما می‌توانیم فعالیت خود را در حوزه‌های صنعت و توریستی توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: در همایش مشترکی که سال گذشته در بغداد با حضور آقایان جهانگیری و حیدرالعبادی برگزار شد بر توسعه روابط دو کشور تاکید شد. اما هنوز مهمترین مشکل ما نقل و انتقال پول و فعالیت های بانکی است. در حال حاضر صرافی‌ها که این وظیفه را برعهده دارند هزینه زیادی را به تجار دو کشور تحمیل می‌کنند. عراق نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است و ما تمایل داریم این اتفاق توسط شرکت‌های ایرانی رخ دهد نه از کشورهایی که در طول این سال‌ها دشواری خود را به صورت آشکار و پنهان با دولت و ملت ایران نشان دادند.

وی گفت: در حال حاضر ما نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه سیلو سازی، ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی هستیم. همچنین در بخش کشاورزی و صنعتی باید فعالیت‌های دو کشور گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز