خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار مالی کشور تحت تاثیر ثبات و اقتدار بانک مرکزی است/ فعالیت بانک‌ها و موسسات مجاز نباید زیر سوال برود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۴۹۵

محمد بیرانوندی گفت: کشور ما سالها تحت شرایط سختی قرار داشته، از جنگ تا تحریم‌های همه جانبه بین‌المللی اما همواره بازار پولی ما ثبات و اقتدار خودش را حفظ کرده است. اکنون نیز باید این وضعیت حفظ شود و باید از زیر سوال بردن فعالیت بانک‌ها و موسساتی که تحت نظارت بانک مر کزی فعالیت می‌کنند خودداری کرد.

نماینده مردم خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص موسسات مالی و فعالیت آنها گفت: متاسفانه در دولت قبل بدون هیچگونه نظارت و کنترلی به افرادی که خواهان فعالیت بانکداری بودند، اجازه فعالیت تحت عنوان موسسه مالی و اعتباری داده شد به طوری که تعداد شعبات برخی از این موسسات بیش از شعب بانک های تحت نظارت بانک مرکزی بود.

محمد بیرانوندی ادامه داد: با توجه به پرداخت سود نامتعارفی که این موسسات به صاحبان سپرده می دادند و رکود بازار مسکن، در حالی که بیشتر سرمایه گذاری آنها در این بازار بود پیش بینی می شد که فعالیت آنها دچار اختلال شود و دیدیم که در آخر هم این اتفاق صورت گرفت.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد:خوشبختانه بانک مرکزی و قوه قضائیه در این خصوص خوب عمل کردند و طی آخرین جلسه ای که مجلس با آقای سیف داشت اعلام شد که هیچ موسسه ای که تکلیف آن مشخص نباشد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مردم باید در هنگام سپرده گذاری و سرمایه گذاری خود دقت کنند. اگر این وسواس وجود داشت شاید امروز این تعداد از افراد اسیر پرونده موسسات مالی غیر مجاز نبودند در نظام پولی و بانکی ایران بانک مرکزی مرجع فعالیت مجاز و غیر مجاز بانکی و مالی است و تنها راه شناسایی موسسات مجاز سایت رسمی این بانک است.

بیرانوندی افزود: کشور ما سالها تحت شرایط سختی قرار داشته، از جنگ تا تحریم‌های همه جانبه بین‌المللی اما همواره بازار پولی ما ثبات و اقتدار خودش را حفظ کرده است. اکنون نیز باید این وضعیت حفظ شود و باید از زیر سوال بردن فعالیت بانک‌ها و موسساتی که تحت نظارت بانک مر کزی فعالیت می‌کنند خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز