خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران:

دولت تدبیر و امید شرکت پست را از انحلال و واگذاری نجات داد/ شرکت پست از زیان دهی خارج شده است/ رونمایی از 14 خدمت جدید پستی

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۷۵

حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران و معاون وزیر ارتباطات در همایش روز جهانی پست گفت: در اوایل کار دولت تدبیر و امید شرکت ملی پست ایران دچار وضعیتی بحرانی و بلاتکلیف بود که می‌توانست به انحلال یا واگذاری شرکت پست منجر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران و معاون وزیر ارتباطات در همایش روز جهانی پست گفت: امروز 17 مهر ماه مصادف با 9 اکتبر روز جهانی پست است و ایران یکی از اعضای مطرح اتحادیه جهانی پست شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به وضع شرکت پست در اوایل کار دولت تدبیر و امید گفت: به دلیل وضعیت بسیار بد شرکت پست قبل از دولت تدبیر و امید، شرکت ملی پست ایران در اوایل دولت تدبیر و امید دچار وضعیتی بحرانی و بلاتکلیف بود که می‌توانست به انحلال یا واگذاری شرکت پست منجر شود.

حسین مهری ادامه داد: یکی از مسائل مهم در اوایل دولت تدبیر و امید زیان انباشته شرکت پست معادل درآمد یک سال شرکت ملی پست ایران در کنار بدهی 1460 میلیارد ریال بدهی پست به ذی‌نفعان پست بود که باعث شده بود تا  اوضاع شرکت پست نامناسب باشد. درآمد شرکت پست در اوایل دولت تدبیر و امید 30 میلیارد تومان بود در حالی که هزینه‌های شرکت پست 41 میلیارد تومان بود و این مسئله باعث شده بود تا شرکت پست به سمت انحال برود. با تلاش دولت محترم و وزیر اسبق ارتباطات، شرکت ملی پست توانست از بحران خارج شود و دورانی بهتر داشته باشد.

وی با بیان این که شرکت پست حتی در بحث کارکنان و تجهیزات مشکلاتی را داشته است، گفت: شرکت ملی پست ایران مشکلات مالی بزرگ، بی‌اعتمادی پرسنل و کارکنان و حتی کمبود تجهیزات برای ایجاد تمبر و ... را داشت که امروز خوشبختانه دیگر این دسته از مشکلات وجود ندارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان رشد شرکت پست گفت:  شرکت ملی پست ایران سه سال است سود اندکی دارد و از زیان دهی خارج شده و درآمد عملیاتی پست137 درصد رشد داشته است و در بخش پست، پست سفارشی 127 درصد، پست پیشتاز 21 درصد، پست عادی 105 درصد، پست ویژه 37 درصد و سرویس امانت با بیشترین میزان رشد 128 درصد رشد داشته است که نشان از جهت گیری شرکت ملی پست ایران مانند شرکت‌های بین المللی حوزه پست دارد.

حسین مهری با اشاره به همکاری‌های بین المللی شرکت پست گفت: شرکت ملی پست ایران با اتریش، چین، ترکیه، ویتنام، عراق و افغانستان دارای همکاری‌های بین المللی است.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان این که امروز مصادف با روز جهانی پست 14 خدمت جدید پستی رونمایی می‌شود، گفت: امروز 14 خدمت از جمله 3 سرویس و 11 پروژه هوشمندسازی به منظور تحول و فناوری پست رونمایی شده است که در حوزه کاربران عادی و تجاری قابل استفاده است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید به پروژه کارپوشه ایرانیان گفت: کار پوشه ایرانیان بحث بسیار مهمی است که به دلیل قابلیت‌های بالای این سیستم و استفاده مردم از آن باید توسعه یابد. این خدمت در حال حاضر به صورت آزمایشی و رایگان در دسترس مردم است.

مهری با اشاره به اقدامات شرکت ملی پست ایران تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات پست، حذف کاغذ و هوشمند سازی است که توانسته سرعت را بالا و زمان انجام کار را کاهش دهد. همچنین توجه به معیشت و رفاه پرسنل، افزایش تسهیلات نیروهای پیمانی از 3 به 10 میلیون تومان، بازآفرینی چهره شرکت پست از جمله کلاه، لباس، موتور و اسمارت فون در کنار استاندارد سازی پیشخوان‌های پستی کارکنان از اقدامات مهم شرکت ملی پست ایران بوده است.

وی در رابطه با اپراتورهای پستی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف شرکت ملی پست ایران همکاری با اپراتورهای پستی به منظور توسعه اقدامات مشارکتی و برون سپاری با کمک بخش خصوصی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در کنار توسعه خدمات نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه تجارت الکترونیک، پست لجستیک هوشمند و سرویس های پستی مالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز