خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس شرکت ملی نفتکش در منطقه خارک:

تردد آزادانه نفتکش‌های ایرانی در اروپا با بیمه‌های معتبر بعد از برجام / برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان نفتکش

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۵۰۰

موسوی درباره بیمه نفتکش ها گفت: ما در دوران تحریم ها به لحاظ بیمه و کلاس کشتی ها با مشکلاتی مواجه بودیم اما خوشبختانه با لغو تحریم ها و اجرای برجام این مشکلات حل شد به طوری که ناوگان این شرکت هم اکنون تحت پوشش بیمه P&I و بیمه‎های معتبر بین‎المللی موسوم به I.G.A قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کاپیتان مجید موسوی جانشین رئیس شرکت ملی نفتکش در منطقه خارک با اشاره به اینکه ناوگان این شرکت در زمان تحریم در زمینه حمل نفت صادراتی و ذخیره سازی نفت کمک زیادی به NIOC کرده است، افزود: در آن زمان هیچ کشتی نفتکش خارجی اجازه ورود به بنادر ایران و حمل نفت صادراتی ایران نداشت اما شرکت ملی نفتکش کار حمل نفت صادراتی کشور را انجام می داد و به این ترتیب ما براحتی توانستیم با  ناوگان این شرکت، دوران تحریم را بدون اینکه یک روز صادرات نفت ایران متوقف شود، پشت سر بگذاریم.

موسوی تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش ایران در حال حاضر 60 فروند کشتی در اختیار دارد که معمولا شرکت ملی نفت برای نقل و انتقالات محمولات خود از آنها استفاده می‏ کند البته ما غیر از ایران، محموله دیگر کشورها را نیز حمل می کنیم.

وی با بیان اینکه NITC به دنبال این است که علاوه بر بازار داخلی، بازار جهانی را هم در اختیار خود بگیرد، افزود:  در راستای توسعه همکاری های بین المللی خود ، درصدد از سرگیری همکاری با شرکت‎های بزرگ نفتی جهان مثل شل، بی پی و رپسول و ... است البته اولویت شرکت ملی نفتکش ایران در درجه اول تامین نیازهای صنعت نفت و سپس همکاری با شرکت های خارجی است.

موسوی با  اشاره به اجاره کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به شرکت‎های خارجی خاطرنشان کرد: وقتی با یک شرکت خارجی قرارداد حمل منعقد یا کشتی نفتکش ایرانی اجاره داده می‎شود به لحاظ ارز آوری برای کشور بسیار اهمیت دارد و این یک برگ برنده برای ایران به شمار می‎رود.

جانشین رئیس شرکت ملی نفتکش در منطقه خارک در این ارتباط اضافه کرد: شرکتهای خارجی به اعتبار جهانی شرکت ملی نفتکش ایران، کشتی‌های این شرکت را اجاره می‎کنند که این قراردادهای اجاره تاکنون با افزایش خوبی همراه بوده است. 

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران بزرگترین ناوگان کشتیرانی نفتی جهان به لحاظ تناژ حمل به شمار می رود، بیان کرد: این شرکت به لحاظ ظرفیت ناوگان در دنیا اول و به عنوان یک برند جهانی مطرح است و هم اکنون نیز در حال به روز رسانی استانداردهای ناوگان و گواهینامه‎های بین المللی مربوطه هستیم تا سهم خود از بازارهای بین‎المللی در پیش از تحریمها را باز پس بگیریم توضیح اینکه پیش از تحریم ها حدود   80 درصد از ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در بازارهای بین المللی فعال بود در این ارتباط لازم به ذکر است که این شرکت اخیرا موفق به دریافت دو گواهینامه بین المللی ایزو از موسسه رده بندی DNV.GL شده است.

وی درباره توسعه ناوگان حمل گاز شرکت ملی نفتکش ایران نیز، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ملی نفتکش ایران 3  فروند کشتی حمل گاز در اختیار دارد که طبق سیاست‎های کلان شرکت این تعداد افزایش خواهد یافت.

موسوی نرخ اجاره کشتی را بسته به شرایط بازار و عرضه و تقاضای کشتی های نفتکش دانست و افزود: اکنون ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران حدود 15 میلیون تن است که نوسازی این ناوگان طبق برنامه استراتژیک شرکت و با حفظ ظرفیت فعلی درحال انجام است.

وی در خصوص استفاده از توان داخلی نیز افزود : براساس سیاست‎های اقتصاد مقاومتی رویکرد مدیریت ارشد شرکت به استفاده از توان داخل است که در این راستا چندی پیش قرارداد تشکیل شرکت مشترکی بین شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سازمان نوسازی صنایع برای ساخت و تعمیر کشتی های اقیانوس پیما در کشور  به امضا رسید که امیدواریم نتایج خوبی را برای کشور به دنبال داشته باشد 

جانشین رئیس شرکت ملی نفتکش در منطقه خارک درباره بیمه نفتکش ها نیز گفت: ما در دوران تحریم ها به لحاظ بیمه و کلاس کشتی ها  با مشکلاتی مواجه بودیم اما خوشبختانه با لغو تحریم ها و اجرای برجام این مشکلات حل شد  به طوری که ناوگان  این شرکت هم اکنون تحت پوشش بیمه P&I و بیمه‎های معتبر بین‎المللی موسوم به I.G.A قرار دارند که از کشورهایی مانند انگلیس، سوئد و نروژ اخذ شده است ضمن اینکه از پوشش‎های بیمه کلوپ P&Iکیش نیز استفاده می‎شود.

وی درباره رده بندی و کلاس کشتی‎ها نیز گفت: این شرکت در پسابرجام به عنوان یک برند و نامی شناخته شده در عصر بین المللی همکاری خود را با موسسات رده بندی بین‎المللی معتبر عضو آیاکس از سر گرفته گرفت و هم اکنون ناوگان این شرکت تحت کلاس موسساتی چون لوید زریجستر،BV  ،KR وDNVGL و با برخورداری از پرچم و گواهینامه‎های معتبر بین المللی بدون هیچ مشکلی در آبهای بین المللی از جمله بنادر اروپا تردد دارد. 

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارک در مورد مقاصد کشتی‎های این شرکت نیز گفت: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‎ها، تردد کشتی‎ها شرکت ملی نفتکش ایران به بنادر اروپایی نیز از سرگرفته شد به طوری که نخستین کشتی این شرکت در نخستین سفر اروپایی خود وارد بندر الجسیراس اسپانیا شد و سپس راه دیگر بنادر اروپا را از جمله هلند را در پیش گرفت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره‎جنوبی، چین، هند، تایوان، سنگاپور، اندونزی، امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین ( ازجمله مکزیک ) و... نیز تردد دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز