خبرگزاری کار ایران

مشاور مالیاتی اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمان امور مالیاتی از سال 92 حتی یک اظهار نامه را تائید نکرده/ اداره مالیات توانایی اجرای طرح صندوق مکانیزه را ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۷۲

محمدرضا جعفریان گفت: سازمان امور مالیاتی از سال 92 تا حالا دو میلیون اظهارنامه از اصناف گرفته است که حتی یک مورد آن را تایید نکرده است.

مشاور مالیاتی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص نامه وزیر صنعت به وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر عملیاتی شدن نصب صندوق‌های مکانیزه گفت: از سال 89 که قانون نظام صنفی مصوب شد، مقرر شد که صندوق‌های مکانیزه فروش عملیاتی بشود و در 89/10/15 نیز در قانون پنجم توسعه  قانونگذار تعیین کرده که اصناف به سه گروه تقسیم‌بندی شوند و درسال 90 گروه اول، در سال 92 گروه دوم و در سال 94 گروه سوم یعنی تمامی اصناف تا پایان آن سال به صندوق‌های مکانیزه مجهز شوند.

محمدرضا جعفریان ادامه داد: این قانون هنوز عملیاتی نشده است و مهم‌ترین علت آن، آماده نبود زیرساخت‌های اجرایی در سازمان امور مالیاتی است. مطابق قانون این سازمان باید مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را تبیین کند تا اتاق اصناف آن را به زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کند.

وی با اشاره به موضع‌گیری اتاق اصناف ایران در طی این سال‌ها گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که  آمادگی داریم که این صندوق‌ها را به اصناف تحویل دهیم. ما خودمان طرفدار شفافیت مالی هستیم اما متاسفانه هر روز مورد حملات سازمان مالیاتی قرار گرفتیم که اتاق اصناف نمی‌خواهد در این خصوص شفاف‌سازی کند.  وزیر اقتصاد هم هر روز  نامه سازمان را به آقای جهانگیری نشان می‌دهد که صندوق مکانیزه هنوز اجرایی نشده است اما هیچ وقت به طور شفاف نمی‌گویند علل این تاخیر چیست.

وی ادامه داد: ما به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم به صورت عملیاتی و هم به صورت کتبی به سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم که تمام اصناف کشور تا این لحظه مجهز شده‌اند و اگر این سازمان نرم‌افزاری را مدنظر دارد آن را به ما ارائه کند.

وی تصریح کرد: مطابق قانون، اصنافی که این صندوق را نصب نکنند از معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات محروم می‌شوند. بر همین اساس ما همواره به دنبال اجرای این طرح بودیم و حتی مزایده برگزار کردیم و از بین چهار شرکت یک شرکت برنده شد. هرچند متاسفانه بعدها آن شرکت دچار مشکلات مخصوص به خود شد.

محمدرضا جعفریان ادامه داد: در صحبت‌های رهبر انقلاب و در قانون اساسی ما مکررا ذکر شده که به مردم اعتماد کنید و فرض بر صداقت و بی‌گناهی است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود اما سازمان امور مالیاتی از سال 92 تا حالا دو میلیون اظهارنامه از اصناف گرفته است که حتی یک مورد آن را تایید نکرده است. متاسفانه دیوار بی اعتمادی بین مدیران کشور بلند است. از طرف دیگر وقتی یک صنفی در سال 92 اظهارنامه خود را داده است برای چه اکنون بعد از 5 سال سازمان مالیات به دنبال بررسی دوباره آن پرونده‌ها است؟ این کارها نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی و ایجاد تنش در بین سه میلیون عضو اصناف کشور ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ما برای چندمین بار اعلام می‌کنیم که آماده نصب صندوق‌های مکانیزه هستیم اما باید سازمان مالیاتی درخواست‌های خود را در حوزه سخت افزار و نرم افزار به ما بگوید تا ما بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز