خبرگزاری کار ایران

صادرات نفتی ایران از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه گذشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۱۸

صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر از مرز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز گذشت.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، ایران در ماه سپتامبر توانست ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام به مقاصد مختلف آسیایی و اروپایی صادر کند؛ چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می کنند.

ایران همچنین در ماه سپتامبر موفق شد حدود ۴۳۰ هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد آسیایی صادر کند؛ کره جنوبی نیمی از میعانات گازی ایران را دریافت می‌کند و بزرگترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.

ایران در نظر دارد میعانات گازی تولیدی در کشور را برای تامین نیازهای داخلی و همسو با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی در داخل کشور مصرف کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس و مجتمع پتروشیمی بروزیه هم اکنون بزرگترین مصرف کنندگان میعانات گازی در کشور به شمار می‌آیند، طبق برنامه ششم توسعه قرار است همه میعانات گازی تولیدی کشور در داخل مصرف شود.

هم‌اکنون روزانه حدود ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی به عنوان خوراک در اختیار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار می‌گیرد که قرار است این میزان با تکمیل واحدهای این ابر پالایشگاه میعانات گازی افزایش یابد، مصرف سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه ۳۶۰ هزار بشکه است.

مصرف پتروشیمی بروزیه به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی جهان نیز بیش از ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز است و همچنین دیگر پتروشیمی‌ها نیز روزانه حدود ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی مصرف می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز