خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو:

سالانه یک میلیارد مترمکعب فاضلاب در کشور تصفیه می‌شود/ افزایش دو و نیم برابری استفاده از پساب‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۲۵۹

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از پساب در کشور، گفت: هم اکنون سالانه یک میلیارد مترمکعب فاضلاب در ایران تصفیه می‌شود که طی برنامه ششم توسعه این رقم باید به 2.5 میلیارد متر مکعب برسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "ستار محمودی" پیش از ظهر امروز در حاشیه گشایش فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرج در جمع خبرنگاران، افزود: هم اکنون تعدادی طرح در زمینه احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور در دست اقدام است.

وی گفت: طرح‌های تصفیه پساب با روش‌های کاملا بهداشتی انجام می‌شود و باید تلاش کنیم تا چنین طرح‌های در کشور توسعه یابد.

سرپرست وزارت نیرو به وضعیت استان البرز در زمینه طرح‌های آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: به لحاظ زمینه توسعه‌ای و رشد مهاجر پذیری که این منطقه دارد نیازمند برنامه ریزی ویژه‌ای در زمینه زیر ساختی آب و برق است.

محمودی افزود: این استان نیازمند تقویت زیر ساخت‌های آب و برق است چرا که رشد جمعیتی خدمات بگیر آن در برخی مواقع به 14 درصد رسیده است. این درحالی است که در سایر نقاط کشور این نرخ رشد بین سه تا چهار درصد بوده است.

وی در پایان با اشاره به کم‌آبی کشور ایران، افزود: فرهنگ‌سازی در راستای استفاده مناسب از آب باید در جامعه نهادینه شود چرا که از منابع آبی محدودی در کشور بهره‌مند هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز