خبرگزاری کار ایران

نماینده منتخب شهرستان‌های انار و رفسنجان در گفتگو با ایلنا خبر داد:

رسیدگی‌به موضوع تاخیر واریز سود سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۷۷۶

احمد انارکی محمدی گفت: بسیاری‌از مشمولین سهام عدالت بر این باورند که پس از ۱۰ سال انتظار و نیز بیش از یک سال تاخیر،سهام عدالت برای آنها منفعتی در پی‌نداشته است.

احمد‌انارکی‌محمدی، نماینده منتخب شهرستان‌های انار و رفسنجان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد به تعویق افتادن زمان واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین اظهار داشت:تاکنون چندین جلسه در کمیسیون‌اقتصادی مجلس‌در مورد موضوع سهام عدالت برگزار شده‌اما به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که برای کارخانجات و شرکتهای زیرمجموعه سهام عدالت‌ایجاد شده است زیرساختهای لازم برای واریز سود هنوز فراهم نشده است و سازمان خصوصی‌سازی نتوانسته سود سهام مشمولین را واریز کند.

وی افزود: یکی‌از مواردی که در مورد سهام عدالت باید رعایت شود موضوع شفاف‌سازی است زیرا باید مشخص شود آیا شرکتهای زیرمجموعه سودده هستند یا خیر و میزان سودشان چقدر است.

محمدی با بیان‌اینکه مشمولین سهام عدالت اغلب از اقشار کم درآمد جامعه( کارگر و کارمند) هستند گفت:بسیاری‌از مشمولین سهام عدالت بر این باورند که پس از ۱۰ سال انتظار و نیز بیش از یک سال تاخیر،سهام عدالت برای آنها منفعتی در پی‌نداشته است.

وی افزود: هر چند بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی اجبار و الزامی برای تسویه بدهی‌مشمولین بابت مانده بدهی سهام عدالت وجود ندارد و مشمولین در صورت تمایل می‌توانند این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند، اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد استقبال چندانی از طرف مشمولین در خصوص تسویه بدهی خود بابت سهام عدالت و نیز واریز وجه نقدی به حساب دولت صورت نگرفت.

این نماینده مجلس گفت: این موضوع نشان می‌دهد دولت نتوانسته‌اعتماد مردم را جلب کند و مردم معتقدند اکثر این شرکتها نه تنها سودده نیستند بلکه زیانده هم هستند.

 وی در خاتمه گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس هفته آینده جلسه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع برگزار خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز