خبرگزاری کار ایران

اعلام پربارش و کم بارش ترین استان ها در سال آبی 96-95

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۲۸

حجم بارش‌های کشور در سال آبی 96-95 در 18 استان کشور در مقایسه با سال آبی گذشته منفی است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، با شروع سال آبی جدید و بر اساس آخرین گزارش به ثبت رسیده در سال آبی گذشته 96-95 که توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران ثبت و ارسال شده است، میزان بارش‌ها از اول مهرماه 95 تا 31 شهریور ماه 96 در 18 استان کشور در مقایسه با سال آبی 95-94 منفی است.

بر اساس این گزارش، بیشترین بارش کشور در سال آبی گذشته در استان گیلان با 888 میلی‌متر و کمترین بارش در استان یزد با 76 میلی‌متر بوده است.

بر همین اساس بیشترین تغییرات بارشی در سال آبی گذشته در مقایسه با سال آبی ماقبل خود، از میان 31 استان کشور مربوط به استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان بوده است.

بنابراین گزارش درصد تغییرات بارشی در 18 استان کشور منفی بوده است که از جمله استان‌های ایلام با 335 میلی‌متر بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 55 درصد، خوزستان با 208 میلیمتر بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 48 درصد و کرمانشاه با 400 میلی‌متر در مقایسه با سال آبی گذشته 40 درصد کاهش بارش داشته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که درصد تغییرات بارشی در 13 استان کشور به‌صورت مثبت بوده که از جمله استان‌های هرمزگان با 269 میلی‌متر بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 100 درصد، فارس با 396 میلی‌متر بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 64 درصد و سیستان و بلوچستان با 99 میلی‌متر در مقایسه با سال آبی گذشته 53 درصد افزایش بارش به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز